Wisseling van de macht

Wisseling van de macht

Wisseling van de macht

Nee, dit keer niet over het boek Wisseling van de macht van Cor Molenaar waar ik dit weekend naar verwees. Dit keer over de mogelijke invloed van populaire weblogs op de zoekresultaten van nieuwe producten en diensten.

Over wisseling van de macht gesproken!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • Pas echt geloofwaardig als je dit ook met mijn boek flikt. :-)

    geplaatst op
  • ze staan nu op 1... :-|

    geplaatst op
  • Bij mij staat upstream nog wel op de eerste plaats. Mooie case!

    geplaatst op
  • Wat mij opvalt is de in bestedingscijfers geringe wisseling van de macht al lezend op een ander bericht van Marketingfacts. Even uit mijn hoofd groeien below the line bestedingen met ruim 7% en above the line met toch nog 5%. Had zelf verwacht dat de bestedingen aan interactieve media veel harder groeien en dat de bestedingen aan massamedia zouden dalen. Kan iemand dat verklaren?

    geplaatst op
  • Personalised search aanstaan?

    geplaatst op
  • David, bij mij staan ze nog steeds op 2 maar ik verbaas me bij Google nergens meer over. Ik merk steeds vaker dat het resultaat afhangt vanaf welke locatie je inlogt. Ik heb in ieder geval geen personalised search aan staan.

    geplaatst op
  • Karel, met een paar sites die een PageRank van 6 of 7 hebben is het een fluitje van een cent om ook voor jou boek op de eerste plaats te komen ;-)

    geplaatst op
  • De jeugd van tegenwoordig. Zit net je nieuwe site te testen en jij loopt grapjes te verkopen. Tja, werkpaarden en luxepaarden he? :-)

    geplaatst op
  • @ Marco - Jou dus ook opgevallen; thuis heb ik andere resulaten, maar heb je ook wel eens opera, explorer, firefox, et cetera resulaten vergeleken? Daar zie je dezelfde verschillen terugkomen in resultaten. Er zal wel een verklaring voor zijn, maar ben hem nog niet tegengekomen (en heb zelf nog niet gezocht ernaar. Ben wel benieuwd hoe dat nu zit.

    geplaatst op
  • @ Marco - Jou dus ook opgevallen; thuis heb ik andere resulaten, maar heb je ook wel eens opera, explorer, firefox, et cetera resulaten vergeleken? Daar zie je dezelfde verschillen terugkomen in resultaten. Er zal wel een verklaring voor zijn, maar ben hem nog niet tegengekomen (en heb zelf nog niet gezocht ernaar. Ben wel benieuwd hoe dat nu zit.

    @schief

    Google werkt net als Akamai met locale Cache servers, dit zijn een soort van Proxy servers dicht bij je in de buurt. Als je via XS4all het net opgaat en ergens anders via Casema dan kan het zijn dat verschillende resultaten krijgt omdat je in een andere Cache aan het kijken bent.

    Test:
    Vergelijk je eigen http://www.google.nl/ pagina met http://google.startpagina.nl/ deze.
    Je ziet dan dat ze verschillen hebben. De Startpagina verzie wordt opgehaald door een server bij Ilse in het rek en heeft dus een andere Cache te pakken. Zo kun je de verschillen goed zien. Dit zelfde is overigens het geval met de PageRank van websites.

    Als je:
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=site:www.mediafact.nl
    vergelijkt met
    http://google.startpagina.nl/?q=site:www.mediafact.nl&start=0&source=web
    Dan zie je een fors verschil in het aantal pagina's staan ;)
    Meer vragen? Mail me maar.. (zie mijn site)

    geplaatst op
  • Dat verklaart toch niet dat het over langere tijd (weken) per locatie en op dezelfde locatie per browser verschilt?

    geplaatst op
  • Ook leuk dat zibb met het boek van Molenaar hoger eindigt in de resultaten dan de online boekhandel waar zibb het vandaan haalt: managementboek.nl.
    Goedkoop voor managementboek lijkt me, als je partners investeren in SEO.

    geplaatst op
  • @schief

    Dat er over langere tijd verschillen optreden is in principe logisch, zoekresultaten wisselen immers dagelijks.

    Het verschil tussen browsers wordt puur veroorzaakt doordat je met een ander datacenter van Google verbonden bent. Verschillende browsers kunnen met verschillende datacenters verbonden worden, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van een toolbar.

    geplaatst op
  • @ Jochem - Dat bedoel ik niet met 'over langere tijd verschillen', ik doelde daarmee op de verschillen op verschillende locaties, die over langere tijd blijven bestaan of zelfs in omgekeerde richting bewegen.

    De broswerverschillen bewgrijp ik toch ook nog niet, maar het is net als een auto met een probleem; als je bij de garage komt, is het weg. Alle resulaten zijn bij mij nu wel gelijk ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.