Wisseling van de macht

24 januari 2006, 06:54

Wisseling van de macht

Nee, dit keer niet over het boek Wisseling van de macht van Cor Molenaar waar ik dit weekend naar verwees. Dit keer over de mogelijke invloed van populaire weblogs op de zoekresultaten van nieuwe producten en diensten.

Over wisseling van de macht gesproken!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

12 Reacties

    David Visser

    ze staan nu op 1… 😐


    24 januari 2006 om 07:20
    Peter

    Bij mij staat upstream nog wel op de eerste plaats. Mooie case!


    24 januari 2006 om 07:49
    Ron Janssen

    Wat mij opvalt is de in bestedingscijfers geringe wisseling van de macht al lezend op een ander bericht van Marketingfacts. Even uit mijn hoofd groeien below the line bestedingen met ruim 7% en above the line met toch nog 5%. Had zelf verwacht dat de bestedingen aan interactieve media veel harder groeien en dat de bestedingen aan massamedia zouden dalen. Kan iemand dat verklaren?


    24 januari 2006 om 08:06
    Tinus

    Personalised search aanstaan?


    24 januari 2006 om 08:22
    media

    David, bij mij staan ze nog steeds op 2 maar ik verbaas me bij Google nergens meer over. Ik merk steeds vaker dat het resultaat afhangt vanaf welke locatie je inlogt. Ik heb in ieder geval geen personalised search aan staan.


    24 januari 2006 om 12:55
    media

    Karel, met een paar sites die een PageRank van 6 of 7 hebben is het een fluitje van een cent om ook voor jou boek op de eerste plaats te komen 😉


    24 januari 2006 om 14:01
    Karel Kolb

    De jeugd van tegenwoordig. Zit net je nieuwe site te testen en jij loopt grapjes te verkopen. Tja, werkpaarden en luxepaarden he? 🙂


    24 januari 2006 om 14:06
    schief

    @ Marco – Jou dus ook opgevallen; thuis heb ik andere resulaten, maar heb je ook wel eens opera, explorer, firefox, et cetera resulaten vergeleken? Daar zie je dezelfde verschillen terugkomen in resultaten. Er zal wel een verklaring voor zijn, maar ben hem nog niet tegengekomen (en heb zelf nog niet gezocht ernaar. Ben wel benieuwd hoe dat nu zit.


    24 januari 2006 om 15:38
    schief

    Dat verklaart toch niet dat het over langere tijd (weken) per locatie en op dezelfde locatie per browser verschilt?


    24 januari 2006 om 17:50
    Ewald

    Ook leuk dat zibb met het boek van Molenaar hoger eindigt in de resultaten dan de online boekhandel waar zibb het vandaan haalt: managementboek.nl.

    Goedkoop voor managementboek lijkt me, als je partners investeren in SEO.


    24 januari 2006 om 18:44
    Jochem

    @schief

    Dat er over langere tijd verschillen optreden is in principe logisch, zoekresultaten wisselen immers dagelijks.

    Het verschil tussen browsers wordt puur veroorzaakt doordat je met een ander datacenter van Google verbonden bent. Verschillende browsers kunnen met verschillende datacenters verbonden worden, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van een toolbar.


    24 januari 2006 om 18:55
    schief

    @ Jochem – Dat bedoel ik niet met ‘over langere tijd verschillen’, ik doelde daarmee op de verschillen op verschillende locaties, die over langere tijd blijven bestaan of zelfs in omgekeerde richting bewegen.

    De broswerverschillen bewgrijp ik toch ook nog niet, maar het is net als een auto met een probleem; als je bij de garage komt, is het weg. Alle resulaten zijn bij mij nu wel gelijk 😉


    25 januari 2006 om 08:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!