Welkoop grote winnaar Shopping Awards 2023

De winnaars van dé Nederlandse e-commerceprijzen, de Shopping Awards 2023, zijn gisteravond bekend gemaakt.

24 maart 2023, 08:29 1658 x gelezen

De grote winnaar van het awardgala voor beste webshops is dit jaar Welkoop. De webwinkel van de specialist in tuin- en dierproducten won een Shopping Award in de categorie ‘Dier’ en werd bovendien uitgeroepen tot overall winnaar: DHL Beste Webwinkel van het Jaar 2023. De Shopping Awards worden mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org en uitgevoerd door Stichting Shopping Awards en BBP Media (mede-aandeelhouder van Marketingfacts).

De Shopping Awards werden gisteravond (23 maart 2o23) uitgereikt tijdens een awardgala in Grand Hotel Huis ter Duin. De winnaars van de Shopping Awards Publieksprijzen worden ieder jaar bepaald op basis van publieksstemmen en beoordelingen van experts uit het vak. Publieksstemmen gelden voor 50 procent van de uiteindelijke beoordeling en vakexperts bepalen de andere helft.

Welkoop won niet alleen de Publieksprijs in de categorie ‘Dier’, maar bleek ook de grote favoriet bij het publiek en vakexperts. De webshop volgt daarmee Kaartje2go, de winnaar van vorig jaar, op als DHL Beste Webwinkel van het Jaar. Een compleet overzicht van de publieksprijzen is te vinden op de site van de Shopping Awards.

Mollie E-commerce Manager van het Jaar

Dit jaar werd voor het eerst ook een prijs uitgereikt aan een persoon. De Mollie E-commerce Manager van het Jaar Award, voor de e-commercemanager die zich het afgelopen jaar wist te onderscheiden met een unieke leiderschapsstijl en innovatieve ideeën om de commerciële doelstellingen van de webshop te behalen. Uit tientallen aanmeldingen ging de stem van de jury en van het publiek – wederom zijn beide goed voor 50 procent – naar Angela Haneveer. De e-commercemanager van Xenos mag zich Mollie E-commerce Manager van het Jaar 2023 noemen.

Shopping Awards Vakprijzen

Naast deze Shopping Awards zijn ook de winnaars van de Vakprijzen bekend. Hierbij gaat het om vijf actuele e-commercethema’s: duurzaamheid, b2b, marketplaces, nieuwe technologieën en de beste starter. De winnaars van deze prijzen zijn bepaald door een deskundige vakjury op basis van onder andere de ingediende motivatie en presentatie. De winnaars:

  • Amazon Marketplace Seller Award: Bolsius
  • DS Smith Sustainability Award: ZO Schoon
  • Mondu B2B Award: IGO Promo
  • PayPal Beste Starter Award: Cloudpillo
  • PostNL Nieuwe Technologieën & Innovaties Award SteigerbuisOnline

Huboo Ecommerce50

Traditioneel wordt tijdens de Shopping Awards ook de Huboo Ecommerce50 bekendgemaakt: de lijst met snelst groeiende e-commercebedrijven. Deze lijst wordt dit jaar aangevoerd door Super Ninja, gevolgd door Burker Watches. Pinkcube maakt de top 3 compleet. Een volledig overzicht van de uitslagen is te vinden op de site van de Shopping Awards.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!