Welke bladen leest de zakelijke besluitvormer?

Welke bladen leest de zakelijke besluitvormer?

De Stichting Decision Makers Survey (DMS) heeft recenteliijk de laatste cijfers gepubliceerd over het leesgedrag en zakelijke kenmerken van decision makers in Nederland.

De bereikscijfers over het laatste half jaar (DMS 2005-1) zien er als volgt uit (bereik per gemiddeld nummer onder alle decision makers, N=1.596.000):

Welke bladen hebben grootste bereik onder decision makers?

Opmerkelijk weinig verschil met DMS 2004-2 moet ik zeggen!?

De stichting DMS wordt gevormd door 12 uitgevers van dagbladen en tijdschriften: Audax Media, Elsevier Media Amsterdam, Het Financieele Dagblad, PCM Landelijke Dagbladen, SBP BV ? De Zaak, Sdu Uitgevers, Scope Publishing, De Telegraaf, VNU Business Publications, Weekbladpers Tijdschriften, Metro en Quote Media.

Bron:
http://www.adformatie.nl/

Zie ook:
DMS 204-2


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • 2 vragen :
    1) wie zijn die decision makers dan? Als het er 1.596.000 zijn moet ik er zeker wel wat kennen.
    2) Word ik decision maker als ik bovenstaande bladen lees?

    Op dit moment lees ik slecht 2 van de bovenstaande bladen.

    geplaatst op
  • Verschillen zijn ook kleiner omdat DMS v.w.b de bereikscijfers volgens mij een voortschrijdend gemiddelde gebruikt van de afgelopen 3 meetperioden.

    geplaatst op
  • Frank Janssen heeft op zijn weblog Frankwatching een interessante analyse gemaakt van de verschuivingen in mediagebruik van zakelijke beslissers:

    "Adformatie schrijft deze week dat alle landelijke dagbladen bereik verliezen onder de belangrijke groep van zakelijke beslissers. Vier weken geleden kwamen het Amerikaanse Blogads.com en het Nederlandse Ernst & Young/Interview met onderzoeksresultaten waaruit bleek dat blogs juist zeer populair zijn binnen diezelfde groep. Het patroon lijkt me duidelijk: de zakelijke beslissers zijn on the move."

    geplaatst op
  • @Jan: Een decisionmaker is iemand die een budget mag beheren en uitgeven binnen t.a.v. media bestedingen.
    Zo heeft mijn vriendin Eveline vandaag het maandblad SEN aangeschaft: een beslissing die gemoeid ging met een deelbudget van 1.3%. :-)
    Statistieken, altijd iets om ernstig over te doen...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.