Welke bladen leest de zakelijke besluitvormer?

11 april 2005, 08:32

De Stichting Decision Makers Survey (DMS) heeft recenteliijk de laatste cijfers gepubliceerd over het leesgedrag en zakelijke kenmerken van decision makers in Nederland.

De bereikscijfers over het laatste half jaar (DMS 2005-1) zien er als volgt uit (bereik per gemiddeld nummer onder alle decision makers, N=1.596.000):

Welke bladen hebben grootste bereik onder decision makers?

Opmerkelijk weinig verschil met DMS 2004-2 moet ik zeggen!?

De stichting DMS wordt gevormd door 12 uitgevers van dagbladen en tijdschriften: Audax Media, Elsevier Media Amsterdam, Het Financieele Dagblad, PCM Landelijke Dagbladen, SBP BV ? De Zaak, Sdu Uitgevers, Scope Publishing, De Telegraaf, VNU Business Publications, Weekbladpers Tijdschriften, Metro en Quote Media.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Zie ook:

DMS 204-2

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    janm

    2 vragen :

    1) wie zijn die decision makers dan? Als het er 1.596.000 zijn moet ik er zeker wel wat kennen.

    2) Word ik decision maker als ik bovenstaande bladen lees?

    Op dit moment lees ik slecht 2 van de bovenstaande bladen.


    11 april 2005 om 10:53
    Luigi

    Verschillen zijn ook kleiner omdat DMS v.w.b de bereikscijfers volgens mij een voortschrijdend gemiddelde gebruikt van de afgelopen 3 meetperioden.


    11 april 2005 om 12:40
    EJ

    @Jan: Een decisionmaker is iemand die een budget mag beheren en uitgeven binnen t.a.v. media bestedingen.

    Zo heeft mijn vriendin Eveline vandaag het maandblad SEN aangeschaft: een beslissing die gemoeid ging met een deelbudget van 1.3%. 🙂

    Statistieken, altijd iets om ernstig over te doen…


    17 april 2005 om 16:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!