Wel Benchmarken of niet Benchmarken?

“Wanneer we hoger scoren dan de benchmark, zeggen we: ja! we zijn klaar! Wanneer we lager scoren dan de benchmark, beginnen we het onderzoek in twijfel te trekken..."

5 mei 2023, 11:03 3241 x gelezen

Herken je dit? Waarom zou je dan toch benchmarken en wat is de beste manier? Heeft het überhaupt zin? Als dat zo is, wánneer heeft het dan zin? En hoe kun je het beste NPS of tevredenheid benchmarken?

In deze podcast aflevering bespreek ik samen met Miranda alles over benchmarking:

  • Benchmarking kan nuttig zijn om de prestaties te verbeteren en van anderen te leren.
  • Maar benchmarking met andere organisaties kan problematisch zijn vanwege inconsistenties.
  • Zanna en Miranda bespreken op welke manier je het beste kunt benchmarken. 
  • Ze bespreken ook enkele cruciale tips en trucs om op te letten als je je NPS- of SAT-score wilt benchmarken.
  • En hoe je de inzichten kunt gebruiken om de klantervaring verder te verbeteren. 

Miranda Nijenhuis is al meer dan 8 jaar Zanna’s partner in crime en in deze podcasts heeft ze de rol van interviewer.

Beluister hier de podcast (#7): To benchmark or not to benchmark

Zanna van der Aa
Organisatie adviseur bij Accelerate In Experience

Mijn 'reason of being' is ervoor te zorgen dat organisaties goed omgaan met mensen: klanten én medewerkers. In de afgelopen 20 jaar heb ik zowel vanuit onderzoek (PhD in CX) als praktijkervaring continu methodieken ontwikkeld die deze softe droom vertalen in de hard meetbare taal van organisaties. Deze methodiek is inmiddels internationaal bewezen, in meer dan 12 landen. In mijn boek Klantsignaalmanagement beschrijf ik mijn visie en methodiek vanwaaruit ik nog steeds werk en op mijn website Accelerate In Experience vind je recente nieuwe inzichten om dagelijks het verschil te maken voor klanten en medewerkers.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!