Week 46/2013 Viral Friday: Need for Speed, Volvo Trucks & BBC America

15 november 2013, 13:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Need for Speed, Volvo Trucks & BBC America. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Need For Speed

Zonder de merken Monster, GoPro en Ford zouden virals van dit kaliber niet bestaan. Ken Block kreeg de mogelijkheid om zijn eigen speeltuin te ontwerpen voor zijn Ford Fiesta ST. In deze video kun je zien hoe hij de meest absurde manoeuvres maakt en al het rubber van zijn banden rijdt. De video is in vier dagen tijd 9,8 miljoen keer bekeken.

2. Volvo Trucks

Bekijk hoe Jean-Claude Van Damme zijn beroemde split uitvoert, maar nu tussen twee rijdende Volvo Trucks. Deze live test werd uitgevoerd om het dynamische stuursysteem van Volvo te laten zien. Alweer een nieuwe innovatie vanuit Volvo, en een viral, goed voor 6,2 miljoen views in twee dagen tijd!

3. BBC America

Sacha Baron Cohen, beter bekent als Ali G, Borat, en Bruno krijgt tijdens de Britannia Awards de Charlie Chaplin Award uitgereikt voor “Excellence in Comedy“. Tijdens zijn overwinningsdans valt hij, en duwt hij Grace Coddington, die nu in een rolstoel zit, van het podium. In vijf dagen tijd is deze video 7 miljoen keer bekeken.

4. John Lewis

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft een indrukwekkend reclamefilmpje laten maken voor de kerstperiode. Alle dieren in het bos vieren feest, behalve de beer, want die begint aan zijn winterslaap. Maar de haas geeft hem toch nog prachtig cadeau… Deze teken- en stop-motionfilm is in een week tijd al 6,3 miljoen keer bekeken.

5. World's First 3D Printed Metal Gun

Solid Concepts wil middels deze video het printen van wapens aan de wereld introduceren. Het achterliggende doel van de video van Solid Concepts is natuurlijk het tonen van hun expertise aan de rest van de wereld. De vraag is echter wel of een gevoelig onderwerp als het printen van een dodelijk wapen voor het gewenste sentiment zorgt. Met meer dan 4 miljoen views en een flinke discussie op YouTube heeft Solid Concepts in ieder geval de aandacht weten te trekken. Niet geheel verassend is dat Solid Concepts uit het wapenliefhebbende Texas komt.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief