Week 43/2012 Viral Friday: LG, Contour & McDonald’s

26 oktober 2012, 13:29

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van LG, Contour & McDonald's. Heb je een tip? Stuur 'm op!

So Real it's Scary

Laat ik bij het begin beginnen: ik hou niet van nepvideo's of nepadvertenties. Helaas leren sommige merken het nooit, de vorige keer was het Nokia met hun fantastische PureView Video Demo, dit keer is het LG die gigantisch faalt met hun IPS monitoren. Waarom? Als je vanuit verschillende hoeken naar je scherm kijkt, veranderd de foto niet. Tenzij het een superbe 3D is. Heb je nog meer bewijs nodig? Dit is zo nep dat het eng is! Volgende keer beter LG, uit het verleden weten we immers allemaal dat jullie geniale reclames kunnen maken. Hoe dan ook, de video heeft meer dan 10 miljoen views gehad in minder dan een week, wat weer bewijst dat zelfs een slechte reclame ook reclame is. En als ik dan toch hardop aan het nadenken ben, als de video nep, hoe zit het dan met die views…

The Blob – Launching Humans 50 Feet High – Contour

Ook al is de zomer hier in Amsterdam allang voorbij, toch brengen we jou een leuk filmpje dat al die herinneringen aan de zon, het warme weer en de goede tijden weer even terug brengt. De video is geheel geschoten bij Bullfrog in Lake Powell (Utah) in samenwerking met Contour cameras. Het ziet er naar uit dat GoPro er een serieuze concurrent bij heeft gekregen. Deze user generated video, gemaakt door Devin Super Tramp, is ook meteen de introductievisual van de Contour-website geworden en heeft binnen 9 dagen maar liefst 1,2 miljoen views gehad!

How McDonald's Canada Makes their World Famous Fries

In de strijd met de eerste video is het geweldig als merken laten zien wat er achter hun producten speelt, hoe deze worden gemaakt of geteeld en hoe ze omgaan met vragen van klanten. McDonald heeft, als keten van calorierijke fastfood, zonder twijfel veel uit te leggen. Daarom is McDonald's Canada begonnen met het beantwoorden van vragen van klanten. Hoe ze dat doen? Best goed. Hun vorige video, waarbij je een kijkje achter schermen kreeg, behaalde de Viral Friday. Sinds de livegang op 16 oktober is de video al meer dan 1,6 miljoen keer bekeken. Goed werk, McDonald's, ga zo door!

Brad Pitt CHANEL Parody

Vorige week publiceerde Chanel een videoserie met Brad Pitt, die niet veel meer indruk maakte dan de eerste video. Natuurlijk werden de kijkers aangemoedigd om meer te ontdekken, maar het aantal viewers was nog steeds niet indrukwekkend. Daarom werd de populaire YouTube-gebruikster Natalie ingezet en kon zij haar meer dan 1,1 miljoen abonnees overtuigen van het feit dat de video geweldig is. Het filmpje is hilarisch en sinds 16 oktober al meer dan 520.000 keer bekeken. Neem een kijkje op Natalie's YouTube-kanaal voor meer classy video's.

IKEA 'Playin' With My Friends' Advert

En last but not least: een nieuwe schattige IKEA-advertentie die volledig gaat over het samenbrengen van mensen in de komende feestelijke maand. De video die door Mother Londen is ontwikkeld, laat de gelukkige jeugd-verbeelding zien, zonder het weglaten van enig aspect. Hierbij is het eind het beste deel! Online heeft deze video, binnen één week, al bijna 400.000 views.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Esther

    Wonderful expoanatiln of facts available here.


    8 december 2016 om 10:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!