Week 38/2013 Viral Friday: TrueMove H, Chipotle, Volvo Trucks
GuinessViral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van TrueMove H, Chipotle, Volvo Trucks. Heb je een tip? Stuur 'm op!
1. TrueMove H: Giving
Het Thaise telecombedrijf TrueMove H heeft een tranentrekker van een video uitgebracht. Met deze video wil het bedrijf hun campagne ‘Giving’ ondersteunen en de mooie boodschap “Giving is the best communication” verspreiden. Truemove staat bekend om haar mooie en vooral goed bekeken video’s. Zet de Kleenex klaar en kijk net zoals 9,7 miljoen anderen naar deze video.
2. The Scarecrow
Het restaurant Chipotle, dat dagelijks velen Mexicaanse maaltijden serveert, brengt adverteren naar een hoger niveau. De animatievideo met de vogelverschrikker in de hoofdrol dient als promotie voor de gratis Chipotle-game, die als app te downloaden is. Al bijna 6 miljoen mensen bekeken deze video waar Pixar jaloers op zou zijn.
3. Volvo Trucks – The Hamster Stunt
Kan een Hamster een truck van 15 ton besturen? Kleine Charlie gaat de uitdaging aan. Gewapend met een wortel en een loopwiel trotseert hij een steile berg in een steengroeve. Volgens Volvo Trucks de ultieme test om het nieuwe stuur systeem te testen. Erg spannend en daarom ook al 3,8 miljoen keer bekeken.
4. Help Kickstart World War III!
Als je iets groots wilt ondernemen, heb je een grote bulk met geld nodig. Zo ook voor een oorlog. In deze video roepen mensen iedereen op om Obama te helpen met het financieren van zijn oorlog tegen Syrië. Natuurlijk een parodie die inspeelt op de actualiteit, maar het platform Kickstarter.com komt wel weer onder de aandacht. De video is inmiddels al 2,4 miljoen keer bekeken.
5. It's Not Porn…
Al het seksuele is geoorloofd, zolang het maar geproduceerd wordt door de tv-zender HBO. De CEO van de Amerikaanse tv-zender HBO, Richard Plepler, heeft hard kunnen lachen om deze parodie op zijn tv-zender. Plepler denkt dat deze parodie veel goeds doet voor zijn merk. Aan free publicity niks te klagen, want de video scoorde al meer dan 2,7 miljoen views.