Websites met hoge betrokkenheid worden langer bezocht en hebben meer clicks
Internetsites met producten waarmee consumenten een hoge betrokkenheid hebben, worden gemiddeld langer bezocht en hebben meer clicks dan websites voor producten met een lage betrokkenheid. Dat blijkt uit een empirische studie waarbij de merkafhankelijke effecten van communicatie-uitingen zijn onderzocht.
Ook worden websitebezoekers die voor het eerst komen vergeleken met bezoekers die vaker komen. Dat wordt gedaan om er achter te komen hoe de respons op websites in de loop van de tijd veranderd.Het aantal clicks op sites met een hoge betrokkenheid bedroeg gemiddeld zes en op sites met een lage betrokkenheid vier. Het bleek dat herhaalbezoeken aan websites met een hoge betrokkenheid, met gemiddeld 412 seconden, korter zijn dan eerste bezoeken (434 seconden). Bij websites met een lage betrokkenheid bleken herhaalbezoeken gemiddeld 385 seconden te duren, vergeleken met 373 seconden voor eerste bezoeken.
Bron:
Journal of Advertising Research nr. 1, p. 25, 8,5 p.