Weblog Chatman groot succes?

Weblog Chatman groot succes?

Victor (Nieuwe Garde):

Alweer een week of wat geleden togen we met Chatman naar Venlo om daar een filmpje te maken. Dat ging allemaal in opdracht van FHV/BBDO, een reclamebureau met een naam zoals een reclamebureau die hoort te hebben. En ze zitten ook nog ‘s in Amstelveen. Kortom, alles wat wij niet zijn en toch werd het erg leuk. Althans, dat vinden wij zelf dan. Bekijk het maar, op de site van Chatman.

Wie het aantal reacties op de weblog van Chatman bekijkt,  kan bijna niet anders concluderen dan dat het een succes is. Character blogs kunnen dus blijkbaar wel, ook in Nederland.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Zat er laatst ook nog doorheen te klikken, ben onder de indruk van de uitwerking. Tot en met de gele chatbot in je msn (.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!) en merchandise aan toe erg netjes gedaan!

    geplaatst op
  • Een succes? Heb je die reacties wel 'es gelezen!?

    Een kleine bloemlezing:

    "jij bent een domme computer die altijd achterlijk doet egt waar vet dom jij moet egt zijn geen computer"

    "vieze rotte computer dat je bent egt heel dom oh man ik haat jiou zow erg jij groote uitslover "

    "volgens mij interreseert het je niet echt, maar Chatman gaat vrolijk verder
    :P
    hij doet maar:P "

    "jij moet wel erg vaak je pleister vervange he je bent gewoon een zieke kerel"

    Kortom: de VMBO-bloem-der-natie kotst 'm uit.

    geplaatst op
  • Veel reageerder lopen inderdaad niet met 'm weg (understatement), da's waar. Maar aan de andere kant wordt de site (weblog) enorm veel bezocht en er wordt heftig gediscussieerd.

    Ben benieuwd of iemand van Hi (of het betreffende reclamebureau) hierop nog een reactie kan geven.

    geplaatst op
  • Ben niet van Hi of het reclamebureau, maar heb wel met de campagne te maken en kan je vertellen dat zowel het aantal buddies van de Chatman als het aantal keer dat deze geactiveerd wordt als het aantal bezoeken op de Chatman Blog als het aantal reacties per post ieders verwachting overtreft.

    Eigenlijk is deze campagne op nagenoeg alle andere fronten ook een succes.... meer kan ik er helaas niet over zeggen

    Dus Marco en alle sceptici: je post/reacties eerder dat deze campagne het niet zo goed zou gaan doen als de Bling-bling campagne klopt niet... verre van zelfs! In bijna alle opzichten een campagne die beter in staat is geweest de doelstellingen te halen.

    geplaatst op
  • @kw: zoals ik hierboven al aangeef, ik denk dat de campagne (althans de weblog) juist wel een succes is.

    geplaatst op
  • Chatman is in vergelijking met andere brandbuddy's eigenlijk heel dom. Toch is dat zijn succes. Wie chatman in de MSN Messenger heeft merkt dat chatman vanuit emotie ('wat me nou vandaag is gebeurd!') een eigen verhaal vertelt. De interpretatie van zijn gesprekpartner is minimaal. Toch vertelt hij leuke verhalen en weet hij de chatter te boeien. Samen met alle andere zaken (tv, merchanidising, weblog, foto's e.d.) denk ik dat deze campagne compleet is ingevuld. Goed gedaan!

    geplaatst op
  • heeft idd iets anders uitgepakt, dan de meeste van ons hadden verwacht.

    (zie ook jullie eerste post hierover: http://www.mediafact.nl/comments.php?id=9858_0_1_0_C was toch wel enigsinds negatief ;)

    geplaatst op
  • Iets doms kan prima een succes worden. Laten we de consument vooral niet overschatten (onderschatten trouwens ook weer niet). Ik las een leuke reactie: iets van "Ik ben fan van Chatman, maar anderen die fan zijn, zijn domme sukkels". Chattende pubers vinden Chatman leuk, maar willen hem liever niet delen met Jan en alleman.

    geplaatst op
  • Ik vind het persoonlijk helemaal niks, Chatman niet, de blog niet en zeker de commercials niet, maar zing wel de hele dag Ik ben Chatman, razendsnel met msn. Mijn dank is groot KPN...

    geplaatst op
  • Heeft iemand toevallig een idee hoeveel nederlandstalige weblogs er zijn??

    geplaatst op
  • @Dennis: Een beetje afhankelijk of je wel of niet de MSN Spaces meeneemt ligt dit aantal tussen 500.000 en 1.000.000 weblogs. Exacte cijfers zijn er (helaas) niet.

    Grappig, kwam toevallig deze in Adformatie tegen: Rapp Collins heeft Dennis Kramer aangenomen als interactief strateeg. Hij was eerder in eenzelfde functie werkzaam bij Qi.
    Kramer wordt bij Rapp Collins verantwoordelijk voor de integratie van interactieve media in dm- en actiemarketingconcepten. Het bureau wil met de komst van Kramer het belang dat zij hecht aan een geïntegreerde aanpak van dm en actiemarketing onderstrepen.


    Succes Dennis!

    geplaatst op
  • That's me! Bedankt voor je reactie. En jij natuurlijk van harte gefeliciteerd met de 3e verjaardag van marketingfacts! Ben er iedere dag wel ff te vinden ;-)

    geplaatst op
  • Ik heb ff een vraagje kun je ook virussen krijgen via chatman? Dat hij mensen in zijn lijst heeft en dat die een virus sturen naar hem en dat hij die ook gwoon stuurt? kan dat?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.