Web- en televisiereclame vullen elkaar aan

20 november 2002, 14:05

Adverteerders die een hoog bereik willen, moeten televisiereclame combineren met adverteren op internet. De televisie bereikt 48 procent van de consumenten, internet kan hier 16 procent aan toevoegen (Gezamenlijk bereik van media is 64 procent).

Dat blijkt uit een onderzoek dat NFO uitvoerde voor European Interactive Advertising Association (EIAA). Het onderzoek van de pan-Europese organisatie beperkte zich overigens tot Duitsland.

Internet kan ook de televisiereclame ondersteunen. Uit de studie blijkt dat een reclame veel beter blijft hangen bij consumenten wanneer deze later via internet nog een keer aan een spotje worden herinnerd.

Publicatiedatum: 19 november 2002

Bron: Planet Multimedia

Auteur: Joep Meijsen

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!