Sinds 14 dagen maakt Marketingfacts gebruik van MyBlogLog, een tool dat het outbound klikgedrag (naar welke externe sites klikken de bezoekers op mijn site) meet. In deze periode zijn 58.975 pageviews, 23.083 lezers en 22.518 kliks geregistreerd. Als ik dit vergelijk met de Onestat-metingen over dezelfde periode (69.914 pageviews, 35.369 bezoeken en 29.224 unieke bezoekers), dan wordt ca. 65% van het bezoek en ca. 84% van de pageviews gemeten.

Het aantal bezoekers dat doorklikt op de links in de blogs varieert van slechts een enkele klik tot honderden kliks per link. Absolute topper was de link naar de commercial van Borsato en Snoop Dogg (372 kliks) gevolgd door de links naar preople.com (323 kliks) en flabber.com (289 kliks). Met een gemiddeld dagelijks bereik van ca. 2.000 unieke bezoekers lijkt dit weinig maar men moet niet vergeten dat veel berichten via rss worden gelezen (sinds enkele dagen heb ik de links uit de rss-feeds verwijderd) of worden berichten door andere blogs overgenomen (of zijn de berichten van andere blogs overgenomen) en zal een deel van het bezoek elders op de betreffende links klikken.
Met 2.994 links en een totaal aantal van 22.518 kliks (beiden uit totaaloverzicht van MyBlogLog) is het gemiddelde ca. 8 kliks per link. Op basis van buikgevoel schat ik het gemiddelde aantal unieke bezoekers dat een bericht op marketingfacts leest op ca. 200 (dit is 10% van het totaal aantal unieke bezoekers). Daarmee zou de click-through-ratio (CTR) voor de links op ca. 4% uitkomen.