Wat is cross-media?

Wat is cross-media?

Jak Boumans, principal consultant bij Electronic Media Reporting in Utrecht, beschrijft (pdf) in het kort de geschiedenis van cross-media productie, de impact op content productie, de toepassingen, de gebruikte technieken en de business modellen. Maar wat is cross-media eigenlijk? Boumans komt met de volgende criteria:

  • Cross-media involves more than one medium, ranging from analogue and digital media or digital media only, which all support each other with their specific strengths;

  • Cross-media aims at an integrated production;

  • Cross-media content is delivered/accessible on a range of devices such as PCs, mobiles, TV set or set-top boxes;

  • The use of more than one medium needs to support one theme/story/one purpose/one goal/one message, depending on the type of project;

  • Cross-media do not just exist by the juxtaposition of different devices and platforms, but finds it relevance when the common message/story/goal is spread on the different platforms and when the supporting interaction takes place on these different platforms.

Via: PaidContent.Org


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Deeplink for tha cracks :-)

    ** link staat al in de tekst hierboven **

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.