Wat is humanification? Christian Kromme (Trendwatcher en futurist) geeft antwoord

1 augustus 2017, 13:00

Christian Kromme is futurist, speaker en auteur. De verbindende factor in zijn werk is het onderwerp: humanification. Christian: “Humanification gaat over parallellen tussen de natuur – hoe cellen hun biologieprobleem oplossen en hoe mensen dat doen met technologie.”

Zijn dochter werd terminaal ziek. “Ik deed wat iedereen zou doen. Ik vertrouwde op het medische systeem. Maar dat ging mijn dochter niet verder helpen, want ze had een zeldzame genafwijking. Alle mensen die deze ziekte hebben gehad, zijn daarna overleden. Dat was het perspectief. Ik reageerde hetzelfde als grote bedrijven, ik vertrouwde op oude systemen. Dit is een unieke situatie, dus moest ik uniek gaan denken. De disruptor kwam in mij naar boven. We moesten iets anders bedenken, anders gaat ons meisje het niet halen. We hebben haar na drie maanden uit het ziekenhuis gehaald. Dat was heel moeilijk, want het is een vertrouwde omgeving. Toen hebben we zelf experimentele therapie gevonden, dat heeft voor een goede stijgende lijn gezorgd. Ze is nu zes jaar. Ze fietst, doet aan ballet en gaat naar de gym.”

Wat is humanification?

Disruptie, daar heeft hij zijn werk van gemaakt. Bedrijven assisteren om te innoveren of te veranderen om te ontsnappen aan de pijn van oud gedrag. “De tools en de technologie om ons heen veranderen continu. Maar de mens is vrij solid. Daar moet je je dus ook op focussen.”

Een uitzending vol parallellen tussen techniek, de mens en gedrag. We vertrouwen op dat wat we kennen. Hoe breek je daaruit?

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief