Wat bedrijven kunnen leren van Grasshopper, Crumpler en Blendtec
Branchmarking, afl. 5: Creatief in de crisis
De crisis hakt er de afgelopen jaren flink in bij bedrijven, niet in de laatste plaats hier in Nederland. Gelukkig is volgens grootmoeders wijsheid in alle slechts vaak ook iets goeds te ontdekken. Met een dosis creativiteit kun je namelijk flink tegendraads groeien, dat bewijst Rob Adams in de vijfde aflevering van Branchmarking.
Grasshopper levert communicatie-apparatuur wilde met een klein budget een naamswijziging bekendmaken. Zij achterhaalden de beïnvloeders van hun doelgroep, MKB'ers. 500 mensen kregen daarop via FedEx in chocolade gedoopte sprinkhanen toegestuurd… Een filmpje deed de rest.
Crumpler voerde een 'Beer for Bags'-actie, waarbij je kans had een tas te ruilen tegen 8 biertjes. En Blendtec is natuurlijk erg bekend geworden met hun 'Will It Blend'-filmpjes. Allemaal mooie voorbeelden hoe je met een klein budget grote impact kunt creëren. Zie de video hierboven voor alle info!
Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën.