Wat B2B marketeers van de mediawereld kunnen leren

Waarom rennen we weg voor marketing content en worden we aangetrokken door content van mediabedrijven?

24 mei 2023, 07:09 1608 x gelezen

Tom Staal is journalist, presentator, schrijver en bovenal filmpjesbakker. Tom maakt al meer dan tien jaar filmpjes, de laatste jaren voornamelijk in de Tweede Kamer. Daarnaast presenteert en schrijft hij, geeft trainingen en workshops en voorziet bedrijven van media-adviezen. In deze podcast kijken Tom en ik naar de overeenkomsten tussen media en B2B marketing.

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Tom Staal (van o.a. Geenstijl en Veronica Offside) over wat marketeers van de mediawereld kunnen leren.

We bespreken onder andere…

  • Marketing in politiek, symbool politiek en media democratie.
  • Negatieve marketing campagnes.
  • Marketing bubbels.
  • Goede marketing campagnes voor de verkeerde doelgroep.
  • De inzet van traditionele media vs. nieuwe media.
  • Gebruik van eigen content vs. user generated content.
  • Vernieuwing en the boiling frog syndrome.
  • De opkomst van short format video.
  • De uitdagingen van Dumpert.
  • Versnippering in media en marketing.
  • De opkomst van bloggen en podcasting.
  • De opkomst van directe interactie met je doelgroep.
  • Betalen voor online content.
  • Het begrijpen van je doelgroep.
  • De gevolgen van irritante marketing.
  • Wat kunnen B2B bedrijven leren van de media.
  • Content laten meeliften op de actualiteit.
  • Hoe kom je bij subject matter expert bij Eva Jinek aan tafel?
  • De voor- en nadelen van werken met een PR bureau.
  • Belang van je netwerk om met content de media te halen.
  • Wat te doen als Tim Hofman bij je bedrijf op de stoep staat.
  • Luisteren naar klachten en feedback van kijkers.
  • Reageren op negatieve feedback, reviews en reacties.
  • Niet kunnen voorspellen hoe je standpunt uitpakt bij je doelgroep.
  • Wel of niet meebewegen in wat de maatschappij steeds meer van bedrijven vraagt.
  • Waarom rennen we weg voor marketing content en worden we aangetrokken door content van mediabedrijven?
  • Authentiek zijn in je content.

Je kunt deze aflevering ook luisteren via de Inbound4Cast. En vergeet je niet te abonneren via Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!