Wal-Mart start PR-offensief

14 januari 2005, 10:00

Wal-Mart start PR-offensiefWereld’s grootste retailer Wal-Mart wordt al enige tijd in verband gebracht met discriminatie.

Wal-Mart is het blijkbaar zat geworden en heeft een printcampagne gestart in 100 kranten in geheel Amerika, waaronder USA Today, the Wall Street Journal en the New York Times, met daarin een open brief van Wal-Mart President and CEO Lee Scott, “For too long, others have had free rein to say things about our company that just aren’t true. Our associates are tired of it and we’ve decided it’s time to draw our own line in the sand. Find out more at a Web site we are launching today.”

Wal-mart heeft eveneens zoekresultaten gekocht bij Overture. Zoek op walmart discrimination en het eerste betaalde zoekresultaat is “walmartfacts.com Get the real story about Wal-Mart. Go to walmartfacts.com.” Andere gekochte zoekwoorden zijn walmart lawsuit, walmart sexism en walmart labor.

Bron: Clickz

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    KJ

    Kansloze push-PR als je ’t mij vraagt. Je wnatrouwt deze info toch meteen, met al die tevreden glimlachende en zwaaiende gekleurde, oudere, dikkere en vrouwelijke (of combinaties-van) ‘medewerkers'”?

    Ik begrijp wel dat ze iets aan hun imago willen veranderen maar dat doe je niet door er zelf heel hard dingen over te gaan roepen. Als ze écht zo goed zijn voor hun medewerkers gaan die het verhaal zelf wel vertellen aan hun vrienden en bekenden.


    14 januari 2005 om 11:08
    evroekel

    Het geheel ligt er inderdaad nogal ‘dik bovenop’ voor ons Nederlanders, maar ik kan moeilijk de Amerikaanse houding inschatting tegenover dit soort uitingen.


    14 januari 2005 om 13:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!