Voorkom vierkante wielen, ga lekker slapen

Reclame Review - Als Official Sleep Supplier van NOC*NSF, Team Jumbo-Visma en de KNVB ondersteunt M line (top)sportend Nederland met optimale slaap tijdens belangrijke sportevenementen. Daarop haken ze in met deze nieuwe YouTube pre-roll.

12 juli 2023, 14:30 1361 x gelezen

Credits

Niet genoemd in persbericht.

Doelstelling

Het belang van goede nachtrust benadrukken.

Uitwerking

Uit het persbericht: M line begrijpt als geen ander het belang van een goede nachtrust voor sporters. Daarom vertrouwt (top)sportend Nederland op M line tijdens hun toernooien en slaapt iedereen op een eigen M line matras. Want een goede nachtrust is het halve werk! En met dit vertrekpunt is de nieuwe campagne van M line geboren. Voor Team Jumbo-Visma is een goede slaap erg belangrijk, want alles uit je dag halen zonder goede nachtrust? Dat is als wielrennen op vierkante wielen. Voor Vivianne Miedema is het net als voetballen met een rugbybal, de bal wil gewoon niet in het doel.

“Met onze campagne willen we benadrukken hoe essentieel een goede nachtrust is voor optimale prestaties overdag, niet alleen voor sporters, maar voor iedereen die het beste uit zichzelf wil halen”, zegt Tijn Cuppen, sportmarketeer bij M line. “We geloven dat iedereen het recht heeft op een goede nachtrust en we willen mensen inspireren om het maximale uit hun dag te halen. Hoe beter de slaap, hoe groter het effect.”

Deze campagne wordt groots aangepakt met onder andere commercials op nationale radio, meer dan 4 miljoen YouTube-advertenties, advertenties in dagbladen en Digital Out of Home op diverse locaties zoals tankstations en NS-stations. M line wil zo een breed publiek bereiken en het belang van een goede nachtrust benadrukken voor iedereen.

Oordeel

Tja, wat moet je ermee, hè? Ik snap wat het belang is van goede nachtrust en ik zie ook wel in dat wielrennen op vierkante wielen onhandig is. En nu? Voor mijn gevoel moet ik nu als kijker zelf de oplossing bedenken door M line te koppelen aan een goede nachtrust, waardoor ik alles uit mijn dag kan halen. Ook al ben ik geen topsporter.

In deze korte commercial (slechts 11 seconden) maakt M line wél prima duidelijk dat ze sponsor zijn van Team Jumbo-Visma. ‘Official Sleep Partner’ zelfs, dus ook daar zit dat haakje weer in naar goed slapen, net als in de pay-off ‘Sleep well. Move better’. Maar hoe vaak zou je met M line in aanraking moeten komen voordat ze echt een plekje in je brein hebben bemachtigd op het moment dat je op zoek gaat naar een nieuwe matras of boxspring?

Hun boodschap klopt in principe gewoon: met een goede nachtrust ben je fitter. Maar zelfs ik als niet-wielerfan weet nog dat we in Nederland toch de nodige feestbeesten op de fiets hebben gehad die toch etappes wonnen. En ja, ik snap dat de combinatie van topsport en optimale rust heel goed past. Maar toch landt deze campagne niet bij mij.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!