Volgens mama, maar niet volgens papa?

4 oktober 2005, 04:00

Sinds vandaag kunnen moeders onderling tips uitwisselen over de opvoeding van hun kroost via www.volgensmama.nl. De site is een initiatief van Advance en Zwitsal. Eind oktober volgt het gelijknamige televisieprogramma op SBS 6.

“Jonge moeders weten als geen ander hoe ze met hun kind om moeten gaan. Toch is er juist bij jonge moeders vaak grote onzekerheid. Over de zwangerschap, over de verzorging van de baby, over opvoeden en over veel andere onderwerpen.”, aldus marketingdirecteur Myl?ne Heystek van Sara Lee Household & Body Care.

Directeur Michel Hoekstra van Advance: “Zwitsal heeft het lef gehad buiten de gebaande paden van marketing en communicatie te treden. Door de dialoog met de doelgroep jonge en aanstaande moeders centraal te stellen. En niet te beginnen bij media en hun eigen behoefte om een boodschap over te brengen.”

Volgens papa?

Inderdaad mooi crossmedia-initiatief om via de site mama’s vragen te kunnen laten stellen en ervaringen te delen in combinatie met een tv-programma maar ligt het nu aan mij, als vader van een tweejarig dochtertje en een tweeling opkomst, dat ik mij een beetje verbaas over de beperking tot mama’s?

Ik heb afgelopen maandag veelvuldig Zwitsal producten en Huggies gekocht, doe vanzelfsprekend net zo goed mee met de opvoeding van mijn dochter en heb net zo goed als alle mama’s vragen/ervaringen, dus waarom die papa’s expliciet uitsluiten? Iemand enig idee?

Bron: Adfo

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    at

    Erik Vrouwen behoren tot de primaire kerngroep van Zwitsal. jij voert evenals al die anderen (waaronder ikzelf) alleen maar de opdrachten uit 🙂


    4 oktober 2005 om 09:38
    Peter

    Lang zo’n gek idee nog niet om een volgens papa website in te voeren!

    Alsof de vaders van deze tijd, nog andere taken hebben dan de mamas.

    Hierbij kom ik op voor de rechten van de PAPA’S, jeeeaaa


    28 november 2005 om 21:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!