Voice search: zorg dat je er op tijd bij bent #adv

18 september 2018, 07:30

Nu al investeren in voice search? Voor veel organisaties lijkt dat nog veel te ver weg. We kennen Siri al een tijdje, maar dankzij Google Assistant en Amazon Alexa gaan voice assistants straks echt een grote rol in ons dagelijks leven spelen. Zorg als organisatie dus dat je er op tijd bij bent! Tijdens de eerste Voice Conference op 11 oktober ontdek je wat jouw kansen zijn op het gebied van voice-commerce of -service. Jij bent er ook bij, toch?

De voice-revolutie

In de Verenigde Staten heeft 1 op de 5 mensen al toegang tot een spraakassistent via een smart speaker. En dit blijft groeien. Maarten Lens-FitzGerald, mede-organisator van de Voice Conference, ziet het als een ware revolutie, vergelijkbaar met destijds het web: “Er liggen kansen voor elke sector met direct klantcontact. Denk aan DHL die op verzoek vertelt wanneer je pakketje bezorgd wordt of CoolBlue die je adviseert over de beste tv. Allemaal terwijl je gewoon op de bank zit.”

KLM’s voice-first design

Een van de sprekers op de Voice Conference is KLM, voorloper met hun chatbot ‘BB’ en nu ook met voice search. Via Google Assistant kan hun vluchtinformatie opgevraagd worden. Martine van der Lee, directeur sociale media bij KLM, zei daarover in Het Parool: “Uiteindelijk moet je ook tickets kunnen boeken en betalen via Google Assistant. We zijn al bezig met nieuwe functies, maar willen dat stapsgewijs introduceren.” KLM vertelt tijdens de Voice Conference over hun keuze voor voice-first design en waarom messaging op de tweede plek komt.

Laat je inspireren door cases en een workshop

Tijdens de Voice Conference delen o.a. Centraal Beheer Achmea, Eneco, KLM en NS hun eerste ervaringen met voice search. Hoe zijn ze begonnen en wat zijn de lessons learned? Maar ook: hoe maak je een Google Action? Tijdens het congres kun je een workshop volgen om de eerste stappen richting voice te zetten.

De Voice Conference vindt plaats op donderdag 11 oktober in Openbare Bibliotheek Amsterdam. Bekijk meer informatie over het programma.

Meld je direct aan

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!