Vodafone’s traktatie is niet lekker

11 oktober 2005, 03:00

“Vodafone bestaat 10 jaar! Gefeliciteerd! Eerder gaf PPGH/JWT al een passend kado weg. Zo’n beetje vanaf de start ben ik klant bij Vodafone in het begin nog Libertel geheten. Een trouwe klant die redelijk belt, maar tot mijn verbazing bijzonder weinig persoonlijke aanbiedingen of informatie van Vodafone ontvangt. Geen mogelijkheden van abonnement te switchen, geen aanbiedingen voor nieuwe toestellen, geen aanbiedingen op welk vlak dan ook, enkel elke maand een rekening met soms een zeer algemene flyer.

Tot gisteren.

Ik kreeg een SMS-je: “Vodafone bestaat 10 jaar! Uw traktatie: gratis bellen binnen Nederland op zaterdag 15/10 tussen 18:00 en 24:00 uur.”

Nu is er een spreekwoord dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar ik ben zo’n beetje 10 jaar klant bij Vodafone en mag nu gratis bellen op een moment waarop ik normaal gesproken geen mobiele telefoontjes pleeg. Het gaat mij hier geheel niet om de waarde van de traktatie, maar om het aanbod inhoudelijk; Mijn telefoonverkeer is 98% zakelijk en ik bel eigenlijk nooit op de zaterdagavond. Wat mij betreft hadden ze mij bij deze traktatie kunnen overslaan.

E?n blik in de mijn belgegevens had een hoop duidelijk gemaakt. Ongetwijfeld zullen er klanten zijn die zeer blij met deze traktatie, maar was het nu zo moeilijk om een 4-tal traktaties te bedenken van vergelijkbare waarde die beter bij je klanten zouden aansluiten en die te matchen op basis van belgedrag? E?n uur gratis bellen voor mij op de maandagochtend? E?n setje SMS-berichten gratis te gebruiken van maandag tot vrijdag? Zo moeilijk is dat toch niet?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Floris

    Enige waar veel mensen het voor zullen gebruiken is voor het bellen naar een nummer van bundelcasher.nl 😉


    11 oktober 2005 om 04:15
    Puk

    Een sigaar uit eigen doos, bedrijven geven nl. geen cadeautjes weg.


    11 oktober 2005 om 05:21
    Robert van Putten

    Kijk dat vind ik nou ook. Als je iets weg geeft doe dan iets waar mensen wat aan hebben. Bovendien laat niet meer als een week van te voren weten dat er iets GEWELDIGS aan komt als het helemaal niks is. Ik durf dan ook te zeggen dar er geen hond gebruik maakt van deze sigaar uit eigen doos en zal me niks verbazen als er vodafone abonnees de volgende keer eens bij de concurrent gaan kijken wat zij de bieden hebben.


    11 oktober 2005 om 06:37
    Martijn Hulst

    Vol verwachting klopte ook mijn hart. Al enige jaren (+/- 4 jaar) trouwe klant van Vodafone, maar helaas was ik net zo teleurgesteld. Deze maand moet ik toch nog kiezen voor een nieuw abonnement, maar ik denk dat Vodafone nu, door deze waardeloze actie, buiten de boot valt.

    @ Erik: Met je stellingname, het geven van verschillende cadeau’s, etc: ik ben het helemaal met je eens. Het is een enorm gemiste kans voor Vodafone.


    11 oktober 2005 om 07:58
    David Visser

    vind het een hele leuke actie, zeker voor mijn doelgroep (jongeren ;-)).

    jammer dat ik net in spanje zit 🙁


    11 oktober 2005 om 19:21
    Evelien

    JEETJE WAT KUNNEN JULLIE ZEUREN ZEG.:s wees toch blij met wat je krijgt. ik heb er namelijk WEL gebruik van gemaakt, ”Robbert van Putten”. SPreek voor jezelf. En als het dan toch niks vindt allemaal rot dan op naar een ander.


    15 oktober 2005 om 14:59
    Robert van Putten

    is al gebeurt ik was je al voor.


    17 oktober 2005 om 05:46
    David Visser

    sja, leuke actie, jammer dat ik de hele tijd NETWERK OVERBEZET kreeg… niet zo prettig, aangezien opa op de IC ligt…


    17 oktober 2005 om 05:47
    Nienke

    Na 9 jaar abonnee, geen 1 actie/korting/ mogelijkheid om van Vodafone Live af te komen> Schandalig ‘kadootje’. Doe het dan gewoon niet.

    En, dan vergeet je even die super actie en wil je inderdaad bellen> netwerk overbezet.


    17 oktober 2005 om 12:42
    pgarama

    Inderdaad, alleen last van gehad. Netwerk constant overbezet.


    17 oktober 2005 om 12:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief