VNU wil tijdschrift De Zaak kopen van ING

10 februari 2003, 10:41

Tijdschriftenuitgever VNU Business Publications wil De Zaak, de Haarlemse uitgeefdochter van ING Nederland, overnemen. De twee bedrijven zijn al maanden in onderhandeling.

De activiteiten van De Zaak concentreren zich op het midden- en kleinbedrijf. Hoekstra wil de uitgever inlijven als aanvulling op het blad Managementteam, dat zich richt op de middelgrote en grote bedrijven.

In het gevecht tegen de ingezakte advertentiemarkt wil VNU daarnaast flink investeren in het blad Intermediair. Volgens directeur Hoekstra beleeft VNU Business Publications ‘zware tijden’ door de sterk dalende advertentiemarkten. Hoeveel omzet het bedrijf is kwijtgeraakt, wil Hoekstra niet onthullen.

Bron:

http://www.zibb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    De berichtgeving omtrent een eventuele overname van De Zaak door VNU Business Publications is onjuist, meldt Harry Steenkamp, directeur van Small Business Publications dat De Zaak uitgeeft.

    ‘Er waren afgelopen jaar wel oriënterende gesprekken, maar we zijn niet nader tot elkaar gekomen’, licht Steenkamp toe. ‘Ik kan me overigens wel voorstellen dat VNU BP geïnteresseerd is, omdat we de moeite waard zijn als multimediale uitgever. Waar wij mee bezig zijn, is die uitgever tot nu toe niet gelukt. Met De Zaak (specifiek voor het MKB) en Management Team (voor de grotere bedrijven) zouden ze een compleet portfolio hebben. Het bericht over de interesse van VNU BP verscheen via het ANP het afgelopen weekend in diverse dagbladen. Ten onrechte blijkt nu.


    11 februari 2003 om 21:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!