Visual Sciences overgenomen door Omniture

Visual Sciences overgenomen door Omniture

Omniture neemt Visual Sciences overBreaking news in de web analytics markt! (via Web Analytics Facts). Visual Sciences heeft zojuist bekendgemaakt te worden overgenomen door Omniture.

In de loop van vandaag zullen ongetwijfeld nog vele commentaren en reacties uit de markt volgen. Deze post zal regelmatig van updates worden voorzien met de laatste informatie over de overname van Visual Sciences door Omniture. Lees verder voor updates en het officiële persbericht.

Update 1
Op donderdag 24:00u is er een live webcast geweest waarin de redenen achter de overname zijn toegelicht. De belangrijkste zijn:
- Een grote customer base van meer dan 4000 klanten
- Hogere efficiency door integratie van technologieën
- Meer inkomsten door schaalvoordelen en cross-selling van verschillende producten

Persbericht Omniture en Visual Sciences:

Omniture to Acquire Visual Sciences
Combined Company Dramatically Accelerates Development and Delivery of Industry-Defining Business Optimization Platform

OREM, Utah and SAN DIEGO, Calif. – October 25, 2007 – Omniture Inc. (Nasdaq: OMTR), a leading provider of online business optimization software, today announced a definitive agreement to acquire Visual Sciences, Inc. (Nasdaq: VSCN) in a stock and cash transaction valued at approximately $394 million.

The combination of Omniture and Visual Sciences creates a company with substantial scale and resources to deliver industry leading products and services that address the rapidly expanding online business optimization market. The combined company will be able to accelerate investments, meet a wider set of customer needs through a richer solution set and have a significantly greater opportunity to grow into new markets.

“With the tremendous growth opportunities we see in the online optimization market, we believe that in addition to being financially accretive to our shareholders, this is a strategic investment that will drive increased value for customers and partners,” said Josh James, CEO and co-founder of Omniture. “We are facing a very significant opportunity defined by the rapid growth of online advertising and online business in general. This acquisition enables Omniture to accelerate our investments in advanced solutions that drive customer success as well as create further opportunities to cross-sell our growing portfolio of products to a combined customer base of more than 4,000 customers.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Dit brengt 2 hele interessante partijen bij elkaar. Ik zie Visual Sciences al als een nieuwe module in Genesis toegevoegd worden aan het Omniture pakket. Dan heb je SiteCatalyst als basis, Offermatica voor het A/B en multivariate testen, Touchclarity voor behavioral targeting en Visual Sciences als gelikte schil er omheen.

    geplaatst op
  • Op dit moment is er een conference call aan de gang waarin mogelijke scenario's worden besproken. Ik zal hier een samenvatting van maken en toevoegen aan de post. Voor de liefhebber: live webcast.

    geplaatst op
  • Interessante acquisitie, nu is de vraag wie Omniture gaat overnemen. Grote kans dat ook hier weer een van de grote drie (Google, MSN of Yahoo!) zal proberen Omniture over te nemen!

    geplaatst op
  • @Matthijs: wat betekent dit nu voor Adversitement? Moet ik de header al weer aanpassen? ;-)

    geplaatst op
  • @Marco ik verwacht eerder dat een Business Intelligence club zoals SAS of BO / SAP Omniture overneemt. (http://twitter.com/tonwesseling/statuses/363991762 en http://twitter.com/tonwesseling/statuses/364014592)

    Overigens benieuwd of Omniture ook partijen gaat kopen / gaat samen werken met partijen die segmentatie data kunnen verrijken. Denk aan de invloed van het aantal zonneuren per dag op de best converterende kleuren in je layout, content tonen niet alleen op profiel basis, maar rekening houdend met evenmenten en andere gebeurtenissen. etc. (http://twitter.com/tonwesseling/statuses/364068162 en http://twitter.com/tonwesseling/statuses/364070362)

    geplaatst op
  • @Marco: die header kom ik nog op terug...
    @Ton: zeker interessant. Ik denk dat met de technologie die nu al in huis is een groot deel van die vragen al beantwoord kan worden. Ik heb in ieder geval al een aantal indrukwekkende voorbeelden gezien van het gebruik van externe data bij segmentatie, real-time.

    geplaatst op
  • @ Ton,

    Ik verwacht zelf dat een campagne management partij als Siebel ermee vandoor gaat. Die hebben erg krachtige real time decisioning (Oracle) die mooi op internet ingezet kan worden.

    Internet is uiteindelijk toch onderdeel van een multichannel strategie (meestal tenminste)

    geplaatst op
  • @bram dat is ook een hele goed optie. Vraag is: wordt webanalyse, webintelligence en daarna business intelligence of blijft het meer aan de marketing en communicatie kant hangen?

    geplaatst op
  • @Ton,

    Je hoopt natuurlijk dat het allemaal samengaat :-). Marketing & Communicatie kunnen niet meer zonder intelligence (zie ook het onderzoek van Leeflang en Verhoef).

    Klantcontactmanagement wordt steeds belangrijker. Via welke kanalen heeft mijn klant met mij contact en hoe kan ik daar optimaal gebruik van maken?

    geplaatst op
  • @Bram en Ton: de grotere Visual Sciences klanten laten ook duidelijk deze ontwikkeling zien. Zo heeft Best Buy het online kanaal, het call-center en de (off-line) winkels volledig geïntegreerd. Hiermee kunnen real-time analyses over alle kanalen worden uitgevoerd en ontstaat een veel completer beeld van het klantcontact.

    geplaatst op
  • Hoewel het nog tot midden 2008 gaat duren voordat we iets zullen zien van deze nieuwe combinatie kunnen we stellen dat Omniture hiermee hun marktleiderschap heeft versterkt. Samen met het vorige maand overgenomen offermatica wordt het omniture pakket nog verder uitgebreid door de overname van visual scienes. Ben wel benieuwd hoe ze alles gaan combineren binnen omniture. HBX (visual scienes) en sitecatalyst zijn vergelijkbare pakketten.

    geplaatst op
  • @Martin: in de conference call is aangegeven dat beide pakketten naast elkaar blijven bestaan en dat de technologie gecombineerd zal worden. Op termijn zal dit onvermijdelijk leiden tot een migratie naar één product waarin het beste van twee werelden is geïntegreerd.

    geplaatst op
  • @ Matthijs; En de KPI portal van Adversitement.... blijft ie voorlopig ook nog of stoppen jullie met upgraden?

    By the way, weer gave widgets toegevoegd zag ik.

    geplaatst op
  • @Wout: het KPI portal zit op zo'n manier in elkaar dat het grotendeels onafhankelijk is van het gebruikte product. De enige voorwaarde is dat de benodigde data verzameld kan worden en beschikbaar is via een API of XML feed. Gezien de huidige populariteit, zal het KPI portal dus zeker niet verdwijnen, maar aangepast worden waar nodig om de functionaliteit verder uit te breiden.

    geplaatst op
  • Ongelofelijk nieuws. Hoor het net. En dan te bedenken dat een paar weken geleden Business Objects bijna de nieuwe eigenaar was geweest van Visual Sciences. Dat ging volgens de geruchten niet door omdat BO werd overgenomen door SAP.

    Overnemers van de gehele bubs? Volgens mij, SAS, SAP, Oracle...of Microsoft. De WA wereld blijft heel klein vergeleken bij de BI wereld. Business Objects alleen was vorige jaren groter dan de gehele omzet in de WA wereld.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.