Viral Friday Week 45/2009

6 november 2009, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Ken Block’s Trax STI Car


Ken Block is geen onbekende meer in Viral Friday en de succesvolle video’s om Ken, DC Shoes, Subaru, Monster en zijn andere sponsors te promoten blijven maar komen. Deze video staat sinds afgelopen maandag op YouTube en is inmiddels al bijna 770.000 keer bekeken. De video is een trailer waarin Ken, rustiger dan normaal, in de sneeuw rijdt met een met rupsbanden aangepaste Subaru Impreza STI met 400pk. Ken heeft er het volgende over te zeggen: “It combines a two of my favorite things in life: driving a rally car in the snow and snowboarding in the powder in the backcountry.” Meer informatie kan gevonden worden op dcshoes.com/auto.

Google Maps Navigation


Google’s mobiele telefoon OS Android wordt steeds populairder. Met ingebouwde GPS zijn de Android telefoons ideaal om als navigatie systeem te gebruiken en er zijn dan ook verschillende navigatie applicaties te koop. Bovenstaande video is een demonstratie van Google Maps Navigation voor Android 2.0 telefoons, een gratis turn-by-turn navigatie app. Een beschrijving van wat de app kan vind je op Gizmodo. De video werd sinds 27 oktober meer dan 855.000 keer bekeken.

Motorola DROID: Stealth Commercial


En dan nu nog meer Android. De nieuwe commercial voor de Motorola DROID. Sinds de release van Motorola’s DROID telefoon middels de Droid Does campagne is er veel buzz ontstaan over de smartphone met Google Android 2.0. Deze nieuwe commercial is een minuut lang, verkregen door Boy Genius Report TV en laat straaljagers, bom-achtige capsules en het waarnemingsvermogen van Droid zien. De Motorola DROID is vanaf vandaag verkrijgbaar voor $199,99. De commercial is binnen 3 dagen bijna 290.000 keer bekeken.

Eichborn Fliegenbanner


Dit jaar vlogen op de Frankfurter Buchmesse 200 reclamemakende vliegen rond. De vliegen hadden met was een spandoekje aangehangen gekregen, met daarop reclame voor uitgeverij Eichborn. Op deze video is het resultaat te zien. Het idee was van communicatiebureau Jung von Matt/Neckar, inspelend op de ondertitel van de uitgeverij: der Verlag mit der Fliege. Hoewel de actie hier en daar voor oproer zorgde, is geen enkele vlieg gewond geraakt: de was smolt na een tijdje waardoor het spandoek vanzelf losliet. De video is 630.901 keer bekeken.

The Google Story


Deze video vertelt (zoals de titel al aangeeft) “the Google Story”. Een leuke animatie neemt de kijker mee vanaf BackRub door alle ontwikkelingen van Google in de afgelopen 11 jaar. De video is bijna een maand geleden op YouTube gezet, maar is onlangs pas opgepikt. Momenteel is de video 291.523 keer bekeken. Het tempo ligt hoog in de video, maar dat is eigenlijk ook wel gepast aangezien de geschiedenis van Google zich ook in hoog tempo heeft ontwikkeld. Gelukkig is er ook een slow motion versie op YouTube beschikbaar.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!