Viral Friday week 9/2018: Audi, Land Rover, Toyota, ING en Mastercard

2 maart 2018, 14:57

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Audi, Land Rover, Toyota, ING en Mastercard.

1. Audi: Final Breath

4.712.355 views

Audi is weer terug met de vernieuwde Audi RS 5 Coupe, waarmee het al jaren de strijd aan gaat met BMW en Mercedes. In deze commercial wil Audi laten zien dat zelfs een leven tot het uiterste niet immuun is voor de kracht en snelheid van deze wagen. Van deze reclame leeft de echte autoliefhebber weer helemaal op, getuige de slordige vijf miljoen views.

2. Land Rover: The Climb

2.750.254 views

Geen enkel voertuig heeft ooit geprobeerd helemaal naar de top van Heaven’s Gate op Tianmen Mountain in China te rijden. Bijna honderd bochten, 11,3 km haarspelden en 999 treden. De Range Rover Sport-plug-in Hybrid is klaar voor een wereldprimeur: de Dragon Challenge. Een bijzondere uitdaging, nu al goed voor ruim 2,7 miljoen views.

3. Toyota: Good Odds

989.297 views

Met de Olympische Spelen nog vers in ons geheugen is deze video van Toyota erg toepasselijk. De kans om een gouden medaille te winnen op de Paralympics is één op de miljard. ‘Good Odds’ vertelt het verhaal van de gouden medaille-winnares op de Paralympics: Lauren Woolstencroft. Zij won maar liefst acht keer goud. Bij Toyota geloven ze dat alles mogelijk is wanneer we vrij zijn om te bewegen. Goed voor bijna één miljoen views.

4. ING: Love Beats Money

134.772 views

Een mooie video van Nederlandse bodem: ING nodigde verschillende mensen uit, waarbij de één een schuld heeft bij de ander. De personen spreken een persoonlijke boodschap op video in die aan de ander getoond wordt, waarna ze voor de keuze komen te staan: kiezen voor de liefde of kiezen voor het geld. De video draagt hiermee uit dat liefde belangrijker is dan geld. Op dit moment goed voor ruim 130.000 views.

5. Mastercard: 22 languages

12.579 views

Probeer deze video maar eens te kijken zonder dat er een lach op je gezicht verschijnt. 22 Gepassioneerde mensen, 22 culturen, één universele taal. De grote vraag van deze video is: kan een voetbalwedstrijd mensen uit al deze verschillende culturen samenbrengen? #StartSomethingPriceless is nu al goed voor ruim 12.000 views.

Joni Aurik
Campaign Executive bij Mindshare

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief