Viral Friday week 50/2016: Microsofts tear jerker, Beats’ sterrencast en Cesars cuteness
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week o.a. de ‘season spirit’ van Microsoft, de kerstman van Macy’s en Mr. Bear die namens Netflix bekenden bij elkaar brengt.
Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Microsoft – Celebrate the Spirit of the Season
6.170.171 views
Microsoft komt met een commercial die voor menigeen een tear jerker is. We mogen deze mooie boodschap in de spirit van de feestdagen gerust scharen onder het kopje feel-good-video’s.
In het filmpje worden mensen met verschillende kleuren, religies en meningen samengebracht om saamhorigheid te creëren. En dat lukt Microsoft aardig. Het is in tien dagen tijd ruim 6 miljoen keer bekeken. Misschien heeft mijn replaybutton daar behoorlijk aan bijgedragen, maar prachtig desalniettemin.
2. Beats By Dre Presents: BE HEARD
2.954.633 views
Het urban merk Beats By Dre haalt deze kerst alles uit de kast om mensen te paaien voor hun trendy koptelefoons. Veel sportsterren schitteren in dit filmpje, dat in een kleine week 3 miljoen hits weet te genereren. Het bereikt de doelgroep op een treffende manier door voetballers als Kevin de Bruyne en Thierry Henry en basketballers als Lebron James als rolmodellen in te zetten. Zoals elke commercial van Beats By Dre is daarom ook deze een hit.
3. CESAR – Matchy-Matchy Collection: Matching Duet
193.095 views
Cesar, fabrikant van hondenvoeding, zet een leuke spot in om de verkoop te stimuleren. In dit filmpje hebben een oud dametje en haar schattige hond de hoofdrollen. Ze zijn zowel in zang als klederdracht vrij synchroon. Ze zorgen voor een duet dat kijkers op een ‘cute‘ verrassing weet te trakteren. In twee weken tijd hebben 200.000 mensen het filmpje bekeken. Best goed voor een klein merk tussen alle giganten.
4. Macy’s – Old Friends: A Tribute to the Macy’s Thanksgiving Day Parade
165.421 views
Macy’s, een van de grootste warenhuizen ter wereld, zet met deze commercial in op de feestdagen door mensen weer te laten geloven in de kerstman. De spot begint geheel in de stijl van de roaring twenties met een klein jongetje dat onder de indruk is van de kerstman.
Decennia later ontmoeten de twee elkaar weer en de inmiddels bejaarde man is nog altijd onder de indruk. Het filmpje dateert alweer van begin november, maar wist destijds toch 165.000 views te halen in korte tijd. Commercials tijdens de feestdagen weten het altijd goed te doen, zo ook deze.
5. Netflix – Mr. Bear: Then & Now
33.546 views
Netflix, wie kent het niet?! Het probeert familie en vrienden verspreid over de aardbol dichter bij elkaar te brengen door deze commercial een feel-good-tintje te geven. Zussen die ver van elkaar wonen kijken in dit filmpje samen naar een serie zoals ze vroeger ook samen keken naar ‘Full House‘ (ken je die nog?). Mr. Bear, die hier ook een rol speelt, maakt het filmpje compleet.
Ruim 33.000 mensen hebben de commercial in korte tijd gezien. Niet bijzonder veel, maar in combinatie met de mooie content toch een mooie boodschap voor de consument.