Viral Friday week 43/2017: een kleine bruine zak, schone billen en een schone wereld

27 oktober 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week echte kracht, een kleine bruine zak, beren die honing sm… uh, eten, schone billen en een schone wereld!

1. Microsoft Xbox One X – Feel True Power

639.111 views

We trappen deze editie van de Viral Friday af met een video van Microsoft, waarin het merk de nieuwe Xbox One X introduceert. Daarin laten ze je de kracht van de console ‘voelen’.

De commercial kende zijn vuurdoop in de Verenigde Staten tijdens de seizoenspremière van The Walking Dead en Sunday Night Football. In de commercial laat de platformhouder enkele games zien, zoals PlayerUnknown’s Battlegrounds, Cuphead en Assassin’s Creed Origins. Ook worden er films getoond, die natuurlijk ook op de console kunnen worden afgespeeld. Door slim mee te liften op grootse publieksevenementen scoorde de video inmiddels al meer dan 630 duizend views op YouTube.

2. Lidl | Lidl Brown Bag

288 duizend views (Facebook)

Tja, Lidl Nederland heeft met deze video eigenlijk wel dé viral hit van deze week te pakken. Voor de actie ‘Lidl Brown Bag’ – waarmee klanten met korting een bruine zak vol brood kunnen kopen – stofte het Duitse warenhuis niemand minder af dan Nederlandse cultheld George Baker.

In de film wordt meteen de aandacht getrokken door de uit duizenden herkenbare baslijn uit de wereldberoemde wandelscène van de film Reservoir Dogs uit 1992. Heel toepasselijk is de naam van het liedje ‘Little Green Bag’ voor de gelegenheid omgedoopt tot, je raad het al, ‘Lidl Brown Bag’. De video ging viral op Facebook met meer dan 288 duizend views in één week tijd en de commercial is inmiddels ook een hit op televisie.

3. Toto | This Guy Couldn’t Keep His Butt Clean

147.202 views

De Amerikaanse sanitairketen Toto stond voor de uitdaging het nieuwe product washlet te promoten. Maar hoe laat je nou zien hoe handig zo’n ‘sproeier’ voor het toilet eigenlijk is? De oplossing zie je in deze briljante video, die inmiddels al meer dan 147 duizend views wist te scoren in een krappe week tijd. De sleutel tot het succes ligt hem vooral in de droge humor.

4. Rowse Honey | The Three Bears

66.791 views

Er waren eens drie beren, die woonden diep in een donker bos. We hebben het hier over Matt, Joel en Phil die (zoals je zult zien) geen echte beren zijn. Zij spelen een alom bekend klassiek sprookje na, waarin een bijzondere rol is weggelegd voor de honing van Rowse. Het resultaat is inmiddels goed voor meer dan 66.000 views.

5. Rabobank | Growing a Better World Together

8.794 views

We sluiten de Viral Friday af met een inspirerende commercial van Rabobank. In deze video maakt de bank zich hard voor een betere wereld en is er veel aandacht voor innovatie in de agrarische sector. Onder de nieuwe slogan ‘Growing a better world together‘ profileert het bedrijf zich als partner in de wereldwijde voedselvoorziening. En met deze vooruitstrevende boodschap wist Rabobank inmiddels al meer dan 8.700 views te genereren.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!