Viral Friday Week 36/2015: Dior, Gatorade & Listerine
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Dior, Gatorade & Listerine. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Dior Sauvage – The new fragrance (Official Director’s cut)
Hoe kun je níet viral gaan als je een video maakt die begint met Johnny Depp die gitaar speelt en in een vette Amerikaan rijdt? Parfummerk Dior deed het in de commercial voor de nieuwe mannengeur Sauvage. Deze wereldacteur, waarvoor vooral vrouwen smelten, zorgde samen met een voortreffelijke productie voor meer dan 6 miljoen views in minder dan een week tijd (and counting…). Enjoy!
2. Gatorade | Serena Williams | Unmatched
Onlinevideo-fans zijn gek op inspirerende video’s waarin sporthelden ons motiveren om meer uit ons leven te halen. De makers van de sportdrank Gatorade werkten voor deze viralhit samen met tennisgodin Serena Williams. Het verhaal over haar weg naar succes grijpt aan en helpt de Gatorade-campagne #WinFromWithin aan meer dan 3 miljoen views in een week tijd.
3. Splendid – Kids try dark chocolate for the first time
Pure chocolade, de één vindt het heerlijk en de ander vindt het helemaal niets. Maar wat als je kinderen zonder te zeggen een stuk pure chocolade geeft? Deze video van chocoladefabrikant Splendid laat zien dat je pure chocolade pas gaat waarderen als je volwassen bent. Toch wel een vooroordeel, want er zullen op onze aardbol vast ook kids rondlopen die pure chocolade wél lekker vinden.
De reacties van de kinderen zijn vermakelijk, en dat maakt deze video leuk om naar te kijken. De video is goed voor meer dan 950.000 views.
4. Listerine – Feel Every Smile. Your smile is more powerful than you think.
Als je plots blind bent geraakt, weet je wat voor moois je allemaal mist. Een prachtige zonsondergang of een glimlach van een mens. Listerine heeft een speciale camera-app ontwikkeld die trilt als er een glimlach wordt gedetecteerd. Hoe geniaal is dat? Zonder dat je iemand dus ziet, weet je wat voor emoties hij of zij heeft.
De mensen in de video zijn erg blij met deze speciale applicatie die te downloaden is voor iOS en Android. En dat maakt deze video tot een perfecte ‘feel good‘-video. De video is geen knaller, maar wel al goed voor meer dan 400.000 views in een paar dagen tijd.
5. British Heart Foundation – Heart disease is heartless
Goede doelen scoren vaker met hartverscheurende virale video’s om meer zichtbaarheid voor hun doel te creëren. De Britse hartstichting scoorde met een zeer aangrijpend exemplaar, dat maar weer eens meer dan duidelijk maakt dat hartziektes harteloos zijn. Met meer dan 300.000 views in een week tijd mogen we spreken van een viral die meer dan verdiend de Viral Friday van deze week mag afsluiten.