Viral Friday week 35/2017: een onzichtbare film, doe-het-zelf-promotie en de IKEA-test

1 september 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: een twee uur durende onzichtbare film, doe-het-zelf-promotie en de IKEA-test voor ultieme fans.

1. Cisco | The Network. Intuitive. Explained.

61.000 views

We trappen de nieuwste editie van de Viral Friday af met een video van netwerkapparatuurbouwer Cisco. Voor de hoofdrol strikte het bedrijf niemand minder dan Game of Thrones-acteur Peter Dinklage. Hij heeft de opdracht gekregen om in minder dan 3 minuten tijd het nieuwe Cisco netwerk uit te leggen. Het inzetten van zo’n acteur van formaat leverde de video, die best wat saai en technisch is, inmiddels toch al meer dan 61.000 views op.

2. New York Yankees Start Promoting Themselves | Wix.com

59.752 views

Op de tweede plaats vinden we de video van Wix.com, een Amerikaanse online website creatietool. In de video laat Wix zien hoe makkelijk het is om met hun tool zelf een website te bouwen met wat hulp van honkbal-supersterren van de New York Yankees. Het inzetten van sporthelden is een bekende formule die vaak wordt gebruikt om branded video’s viral te laten gaan. In dit geval leverde de video Wix bijna 60.000 views op in een week tijd.

3. Old Spice | Invisible World | An Old Spice Invisible Spray Production

31.501 views

De Amerikaanse aftershave- en deodorantfabrikant Old Spice heeft een reputatie als het gaat om bijzondere commercials. Het merk maakt reclame voor haar nieuwe ‘onzichtbare’ deodorant zoals alleen Old Spice dat kan. Het resultaat is een twee uur durende film waarin je alleen een transparante Photoshop achtergrond ziet. Old Spice staat bekend om haar bijzondere reeks van commercials die een enorme virale werking hebben. Ook deze commercial is inmiddels al weer goed voor 7 miljoen views op Twitch en ruim 31.000 views op Youtube.

4. IKEA | The IKEA Human Catalogue Test (Extended)

13.359 weergaven

Met deze slim geproduceerde video laat IKEA zien dat trouwe fans waardevolle ambassadeurs zijn van merken. In de video leggen de productspecialisten toegewijde IKEA-fans het vuur aan de schenen met vragen over de productcatalogus. Tot hun verbazing overtreft de kennis van sommige fans zelfs hun eigen kennis. Het resultaat is een prachtig format met viral potentie en deze video genereerde al meer dan 13.000 views in een week tijd.

5. HOKA ONE ONE | Women Who Fly: Devon Yanko

2.157 views

We sluiten de Viral Friday af met een aangrijpende video van HOKA ONE ONE. Het sportschoenenmerk brengt met deze spraakmakende video een ode aan sportvrouwen. De video maakt onderdeel uit van een confronterende serie interview video’s waarin vrouwen aangrijpende verhalen vertellen over hun tegenslagen in het leven en hoe zij kracht putten uit de sport die zij beoefenen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

1 Reactie

    mikenwin

    Amazing movies. Its awesome. Thanks you.


    2 april 2018 om 03:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!