Viral Friday week 33/2016: Rednecks, racende drones en een discobal

19 augustus 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Rednecks, racende drones en een discobal . Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Fiber FixRedneck Drives a Duct Tape Car off a Cliff!

Het beste ingrediënt voor een viralhit? Haal een übervette stunt uit waarin je op extreme wijze de eigenschappen van een product presenteert. FiberFix deed dit in deze video waarin het merk de strijd aan gaat met het bekende Duct Tape (en wint!). Hoe? Deze redneck laat het je maar al te graag zien terwijl hij met een barrel, die voorzien is van een rolkooi die gemaakt is van buizen die aan elkaar geplakt zijn met FiberFix staaltape, van een berg rijdt. Inmiddels scoorde deze stunt al bijna een half miljoen views.

2. Nationwide – Songs For All Your Sides: Brad Paisley for Nationwide

Een pakkend lied is ook een krachtig middel om een viralhit te produceren. De Amerikaanse verzekeraar Nationwide scoorde deze week meer dan 470.000 views met hun commercial waarin country-superster Brad Paisley de show steelt.

3. Ford – DRONEKHANA ONE

Op de derde plaats in deze Viral Friday vinden we een spectaculair hoogstandje van Ford. De Amerikaanse autobouwer laat zien dat het merk meegaat met zijn tijd en nodigde twee van ’s werelds beste dronevliegers uit om een ‘Dronekhana video’ te produceren. Inderdaad, een eigen versie met drones gebaseerd op de Gymkhana viral monsterhits die Ford samen met coureur Ken Block scoorde. Het resultaat is goed voor meer dan 70.000 views in een week tijd.

4. letgo “Disco Ball”: 30 TV Commercial

Op de vierde plaats in dit weekoverzicht vinden we de Amerikaanse online marktplaatsapp letgo die de show steelt met een grappige video met een discobol in de hoofdrol. Je kunt alles verkopen via letgo is de boodschap en inmiddels scoorde deze viralhit (in wording) al meer dan 10.000 views in één week tijd.

5. Buick – “Hands” | Starring Max Greenfield & the First-Ever Buick Envision

Het Amerikaanse automerk Buick is deze week de hekkensluiter van de Viral Friday. De autobouwer maakt met deze video slim gebruik van humor, een nieuw automodel en een gastrol van een bekende acteur. In de video demonstreert Max Greenfield namelijk op een gevatte wijze hoe ‘handig’ de handsfree liftgate van de nieuwe Buick Envision is.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief