Viral Friday Week 25/2016: vaderlijk advies, wingsuits & donuts en een robotische peptalk

24 juni 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vaderlijk advies, wingsuits & donuts en een robotische peptalk. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. This Father’s Day, Go Ask Dad | Gillette

Een iets oudere video, maar daarom niet minder goed. Gillette heeft een mooi inzicht over het gedrag van jongeren naar de actualiteit van vadersdag vertaald. Het gros van de jongeren raadpleegt eerder Google in plaats van de meest betrouwbare bron, namelijk hun vader. Deze trend in cultuur is voor velen over de hele wereld herkenbaar, dit gecombineerd met de emotie tussen vader en zoon maakt dit een populaire branded video. De video is meer dan zes miljoen keer bekeken op YouTube.

2. Nike Basketball | Worth the wait – Nike

Buiten Europa gebeurt er nog meer op sportgebied dan het EK voetbal. Zo wonnen de Cleveland Cavaliers in Amerika voor het eerst in vijftig jaar de titel in de NBA. Nike grijpt dit feit aan met een mooie emotionele video waarmee het sportmerk laat zie dat het kampioenschap verder rijkt dan enkel de gasten die op het veld staan. Naast dat het een mooie video is, en het niet alleen de Cleveland fans aangrijpt, doet de video het vooral goed vanwege het momentum. Om op deze wijze gebruik te kunnen maken van het moment heeft Nike waarschijnlijk het risico moeten nemen om de video vooraf te produceren met de aanwezige kans dat de Cavaliers geen kampioen werden. De video werd al 5.4 miljoen keer bekeken op YouTube.

3. The World’s Fastest Dunkin’ Run Wingsuit Commercial – Dunkin’ Donuts

De tv commercial van de Amerikaanse donutketen Dunkin Donuts blijkt interessant genoeg om ook op YouTube bijna 900.000 views te scoren. Het is geen meeslepende video en niet de content die je meerdere malen bekijkt, maar absoluut een spectaculaire manier om de nieuwe ‘on the go’ service onder de aandacht te brengen.

4. Ankur Patar Recreates Rembrandt Masterpiece with Adobe Stock | Adobe Creative Cloud

Softwarebouwer Adobe snapt het. Op een indrukwekkende manier de kwaliteit van een product belichten is en hele goede strategie voor de creatie van een viralhit. In deze video maakt de Indiase kunstenaar Ankur Patar gebruik van Adobe Creative Cloud om digitale kopieën te maken van beroemde, gestolen kunstwerken van Rembrandt. Het schouwspel toont de kracht van de Adobe software en realiseerde in een krappe week meer dan 17 duizend views. Enjoy!

5. Cisco | Pep Talk

De zakelijke telecomprovider Cisco sluit de Viral Friday van deze week glansrijk af met een briljante viralhit. In deze video prijst steracteur Ewan McGregor de verdiensten van de menselijkheid zoals moccachino’s en de pyramides. Volgens Cisco (Ewan voor de kijkers thuis) konden we alleen zover komen door goede communicatie, en laat dat nou net de core business zijn van de betreffende afzender. Inmiddels scoorde de video 16.000 views en gezien de gevatte humor in de monoloog van Ewan kunnen dat er alleen maar meer worden.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!