Viral Friday week 24/2017: Lady Gaga, bekende stambomen en een turbohamster.

30 juni 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: invalkracht Lady Gaga, bekende stambomen en een turbohamster.

1. Nike | The Roger Effect

650.208 weergaven

We trappen de nieuwste editie van de Viral Friday af met een video van Nike. Voor de hoofdrol strikte het sportkledingmerk niemand minder dan tennisicoon Roger Federer. Met de video wil Nike sporters inspireren om hard te trainen. Want alleen zo kun je net zo’n winnaar worden als Roger. Ze noemen deze filosofie zelfs “The Roger Effect”. De video maakt deel uit van de campagne #InspirationUnmatched waarmee Nike met behulp van andere bekende sporters jong en oud wil inspireren om te sporten. Deze video scoorde overigens al meer dan 650.000 views in een dag tijd. Enjoy!

2. Stapels | Your Substitute Teacher: Lady Gaga

89.683 views

Stapels, de leverancier van kantoorartikelen, heeft de hulp ingeroepen van niemand minder dan de wereldberoemde popster Lady Gaga. In de video bezoekt Lady Gaga scholen als invalleerkracht om meer bekendheid te genereren rondom het studiefonds dat Stapels voor kansarme leerlingen heeft opgericht. De gastrol van Gaga heeft Stapels geen windeieren gelegd, want inmiddels is de video al meer dan 89.000 keer bekeken!

3. Ancestry | Declaration Descendants | July 4th

32.332 views

Op de derde plaats in de Viral Friday scoren de stambomenexperts van Ancestry met een opvallende commercial waarin de stambomen van diverse Amerikaanse sterren worden uitgelicht. De video is gemaakt voor de aankomende 4th of July: de dag waarop Amerika de onafhankelijkheid van het Verenigd Koninkrijk viert. Dan pakt Ancestry pakt namelijk uit met een actie waarmee Amerikanen voordelig hun stamboom in kaart kunnen laten brengen. Inmiddels is de video goed voor 32.000 views. Enjoy!

4. LIDS | Spike Lee’s “Headwear Game” – Investigating Hat Culture in America

29.471 views

Baseball Caps zijn een van de bekendste hedendaagse culturele kledingstukken in de Amerikaanse samenleving. Daarom maakte de sportkledingfabrikant LIDS in samenwerking met de wereldberoemde acteur en regisseur Spike Lee een documentaire waarin de culturele rol van de Baseball Caps wordt belicht. De pakkende video scoorde meer dan 29.000 views in een week tijd.

5. Kia | 2017 Kia Soul Turbo | The Turbo Hamster Has Arrived

6.136 views

Kia introduceerde de nieuwe Kia Soul Turbo met wat hulp van een opvallend snelle hamster. ‘Dieren doen het altijd goed in video’s’ moet Kia hebben gedacht, en die aanname klopt aardig. De video – waarin de heavy metalhit The Ace of Spades van Motörhead voor een nog sneller effect zorgt – is al meer dan 6.000 keer bekeken. Rock on little Hamster!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief