Viral Friday Week 19/2015: Huggies, Sauza 901 Tequila & Coca-Cola
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Huggies, Sauza 901 Tequila & Coca-Cola. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Huggies Presents: Meeting Murilo
Sentimentele video’s scoren verreweg het best, vooral als de video draait om moeders en hun kind. Luiermerk Huggies is er veel aangelegen om top of mind te zijn wanneer een moeder voor het babyschap staat in de supermarkt. Met deze sympathieke actie/video wint Huggies (Brazil) in ieder geval een hoop zieltjes. Dit knappe staaltje content werd in een korte periode al meer dan 4 miljoen keer bekeken en zal menig moeder doen kiezen voor Huggies.
Justin Timberlake’s Sauza 901: No Limes Needed
Zanger Justin Timberlake is immens populair en trekt volle zalen als hij verkleed gaat als een belachelijke limoen zoals in deze video het geval is. Het is geen toeval dat de zanger schittert in de video van het tequilamerk Sauza 901 (wat claimt geen limoen meer nodig te hebben, omdat het simpelweg te lekker is), want meneer Timberlake is eigenaar van het drankmerk. De video werd al bijna een miljoen keer bekeken en het excuus van Justin Timberlake aan de limoen wordt ook aardig bekeken.
THE VOID
Sommige games zien er zó goed uit dat het bijna echt lijkt. THE VOID doet daar een schepje bovenop en maakt goed gebruik van virtual reality, een technologie die een grote toekomst voor zich heeft. The VOID combineert gaming met virtual reality, maar niet vanuit je luie stoel, het wordt een 4D-experience. Uit de reacties onder de video kan worden geconcludeerd dat iedereen dit wilt doen. THE VOID heeft aangegeven dat deze next-level game experience gelanceerd wordt in 2016. De video is een succes en goed voor meer dan 895.000 views!
Coca-Cola – Man & Dog
Dat Coca-Cola briljante commercials heeft is geen nieuwtje. Branded animatiefilmpjes zijn de afgelopen tijd hot, kijk maar naar KLM en Nike. Een wat deprimerend ogende man maakt een ommetje met zijn meer dan vrolijke hond, op een gegeven moment knalt de man tegen een frisdrankautomaat en valt er een flesje uit. Drie keer raden wat voor een drankje. De video geeft een ouderwets gevoel en de animaties zijn eigenlijk Disney-achtig. De video heeft ‘slechts’ 640.000 views, voor Coca-Cola is dat wat aan de magere kant.
3AM by SEAN JOHN Fragrance Ad f. Sean “Diddy” Combs
(NSFW) Rapper en producer Sean John ook wel bekent als Puff Daddy, P.Diddy, Diddy, puff paff diddy paff paff en ga zo nog maar door, is naast muziekkant ook succesvol zakenman. De video waarmee hij zijn nieuwe geurtje promoot is duidelijk NSFW, maar Diddy weet als geen ander dat sex sells. De video is niet bijzonder, maar wel gewaagd. De video die bijna 200.000 keer bekeken is, heeft meer weg van een hiphopvideo uit de jaren ’90 dan een commercial.