Viral Friday week 15/2017: machines, #smalltalk en terms & conditions

28 april 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: machines, #smalltalk en terms & conditions

1. KFC | Announcement | Zinger

3.833.222 views

Fastfoodketen KFC kondigt in haar nieuwe commercial de Zinger Burger aan. Naast de lancering van de burger in de filialen wordt hij ook fysiek gelanceerd; de ruimte in. Elk weldenkend mens weet dat dit natuurlijk niet echt is, maar wel leuk gevonden door de marketingafdeling van KFC. Dat het aanslaat is terug te zien in de views: ruim 3,8 miljoen views in vijf dagen.

2. The Weather Channel | WARNING: We’re Saving Small Talk

123.767 views

The Weather Channel: voor ons misschien wat absurd om een kanaal toe te wijden aan het weer, voor ‘Murica’ de gewoonste zaak van de wereld. In deze video zien we hoe small talk over het weer kan leiden tot conflicten in het dagelijks leven. Met de hashtag #SaveSmallTalk geeft het kanaal aan dat het dus wel degelijk meerwaarde heeft in het leven. Bijna 124.000 views in twee dagen.

3. AT&T | TV Commercial – “Terms & Conditions:90″

10.177 views

De Amerikaanse telecomprovider AT&T pakt uit met een commercial waar te veel referenties worden gebruikt om op te noemen. Mark Wahlberg speelt hierin de hoofdrol en communiceert de nieuwe voorwaarden van AT&T op een ludieke manier naar de consument. We zien Gumball voorbijkomen, maar ook Charles Barkley. Ruim 10.000 views in twee dagen tijd.

4. The New York Times | The Truth Is Hard To Find – Tyler Hicks

34.573 views

The New York Times komt met een ontroerend filmpje waarin het de vluchtelingencrisis in Europa belicht. Een compilatie van beelden op Lesbos, waar de meeste vluchtelingen aankwamen, zorgt voor een confrontatie met de harde werkelijkheid. Zo wil deze drager van het nieuws een boodschap van geloofwaardigheid en authenticiteit overbrengen. Ruim 34.000 views in vijf dagen.

5. Stubhub | Machines

6.073 views

Het einde van de wereld nadert. In ieder geval, daarvoor waarschuwt de online ticketservice Stubhub. Je verwacht het namelijk niet, maar als het einde der tijden is aangebroken zal je beseffen dat de kans om jouw favoriete artiest ooit nog live te zien, toch echt is verstreken. Gelukkig kun je via Stubhub nu nog online kaarten bestellen. Waar wacht je op?

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!