Viral Friday week 12/2018: visuele power van Apple, Zalando, Glico, H&M en Hornbach

23 maart 2018, 15:47

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Apple, Zalando, Glico, H&M en Hornbach.

Apple: HomePod

7.623.925 views

We starten deze week met alweer een prachtige commercial van Apple. Maar deze keer niet vanwege digitale special effects of montage, maar vanwege de creativiteit in de set en, niet te vergeten, de getalenteerde danseres FKA Twigs. De set is werkelijk gemaakt zoals je deze in de video ziet, niets is digitaal gevormd. Een klein kunstwerk, waarbij mooi wordt vormgegeven hoe Apple HomePod je creativiteit de vrije loop kan laten gaan. Goed voor ruim 7 miljoen views.

Zalando: Me. Unlimited

7.603.158 views

De van oorsprong Duitse webshop Zalando heeft voor hun nieuwe voorjaarscampagne niemand minder dan Beth Ditto, Alexandra Wester, Sonia Ben Ammar en Hanne Gaby Odiele weten te strikken. Met deze modellen, actrice en topsporter met hun unieke stijlen in de hoofdrol weet het merk je te inspireren voor het nieuwe seizoen. Er zijn veel manieren om je persoonlijkheid te uiten en Zalando gelooft dat het belangrijk is om dat te omarmen. Hun brede kledingassortiment helpt je om dit te doen, en wel in stijl. Ontdek hun unieke kijk op het leven en mode in de 30 seconde durende spot. Binnen een paar weken al goed voor meer dan 7 miljoen views!

Glico: 71.8 Second Life

6.011.008 views

Het Japanse voedingsmerk Glico creëerde een video met een bijzondere boodschap. Uit onderzoek is gebleken dat de levensverwachting van de mens in de afgelopen eeuw enorm is gestegen, namelijk van 31 jaar naar 71,8 jaar! Om duidelijk te maken hoeveel dit nu eigenlijk is, creëerde Glico ’71.8 Second Life’. In deze commercial spelen maar liefst 72 actrices dezelfde vrouw, met in iedere seconde een andere actrice. Een creatieve stop-motion video, goed voor ruim 6 miljoen views.

H&M: Spring Collection

2.423.647 views

H&M benadrukt maar weer eens dat ‘female empowerment’ en de lente hot topics zijn! Met veel bekende actrices en modellen, zoals in de hoofdrol Winona Ryder en Elizabeth Olsen, wordt op dansende en vrolijke wijze de nieuwe voorjaarscollectie getoond. De mannen kunnen slechts hulpeloos toekijken. In vier dagen tijd al goed voor ruim twee miljoen views.

Hornbach: Sweat

11.073 views

In deze Duitse Hornbach-commercial trappen ze op ludieke wijze het voorjaarsseizoen af, door iedereen aan te moedigen aan de slag te gaan en alle ergernissen uit te zweten. Stop dus met het winterse tv-kijken en het constante mobiele gebruik en begin aan dat voorjaarsproject! Wederom een reclame om duidelijk te maken dat de lente in begonnen.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!