Viral Friday Week 11/2016: Internationale vrouwendag, #ThisBody en #BringBackTheBees

18 maart 2016, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Internationale vrouwendag, #ThisBody en #BringBackTheBees. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. International Women’s Day 2016: What are you going to make? – Microsoft

Vorige week vroeg Microsoft aandacht voor een maatschappelijk probleem en deed dat op een actueel moment namelijk op internationale vrouwendag. De softwaregigant vraagt niet alleen aandacht voor het betreffende probleem, maar zet tevens ook nog eens vrouwen in hun kracht, behoorlijk sympathiek en sluit aan bij het progressieve karakter van het merk. De video is inmiddels 1.3 miljoen keer bekeken op YouTube.

2. #ThisBody | Lane Bryant – Lane Bryant

Het ‘plus size’-kledingmerk Lane Bryant kan haast niets anders dan een ad als deze te produceren. Vrouwen die niet het lichaam hebben van een Vogue covermodel, maar wel van hun lichaam houden en dit voor de volle 100 procent omarmen. De video is wat cliché, maar is goed geproduceerd en laat wel perfect de beauty van vrouwen die een maatje meer hebben zien. Voor de doelgroep is de video het kijken waard en een sympathiek steuntje in de rug. De video werd al bijna een miljoen keer bekeken.

3. Mutual Rescue™: Eric & Peety – Short Film – Mutual Rescue

De hulporganisatie voor honden zonder thuis Mutual Rescue heeft een mooi inzicht; mensen redden niet alleen honden, maar de honden redden vooral de mensen. Op basis van dat inzicht heeft de hulporganisatie een mooi emotioneel levensreddend succesverhaal tussen mens en dier neergezet. Daar zitten bijna alle ingrediënten voor een viral video in. De short film is al bijna 600.000 keer bekeken op YouTube.

4. The Most Dangerous Town on the Internet – Where Cybercrime Goes to Hide – Norton

Een mooi voorbeeld van dat digitale content niet altijd snappy hoeft te zijn, maar vooral de doelgroep van de informatie moet voorzien in hun behoefte. Het bedrijf achter de virusscanners Norton heeft een hele hoop informatie te delen, want wat weten we nou echt over data, privacy en veiligheid? Een journalistieke minidocumentaire die de kijker een hele hoop nieuwe info geeft. De docu van 23 minuten heeft bijna 200.000 views op YouTube. Ik ben nieuwsgierig hoeveel mensen de docu daadwerkelijke hebben afgekeken (ik wel).

5. Honey Nut Cheerios – #BringBackTheBees – Honey Nut Cheerios

Door toedoen van mensen worden verschillende diersoorten met uitsterven bedreigd. We doen gelukkig ook veel om de dieren te redden en dat zien we weer graag terug in een video. Wanneer je product gebaseerd is op honing, zoals het bij Honey Nut Cheerios het geval is, moet je natuurlijk iets doen om het uitsterven van dit geelbruine honing producerende diertje tegen te gaan. Met deze video een oproep om samen met het Honey Nut Cheerios de bij een handje te helpen. De video is bijna 100.000 keer bekeken.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!