Viral Friday 25/2019: Ed Sheeran voor Heinz en iedereen goed Zeeman-ondergoed

21 juni 2019, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video’s van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Zeeman, OHRA, Heinz, Budweiser en Rimowa.

Zeeman: Iedereen goed ondergoed

10.182 views

De nieuwe campagne van Zeeman is een succes: er wordt heel veel over geschreven en gezegd in de media. Iedereen is enthousiast over de eigenlijk hele ‘normale’ campagne. Het idee achter de campagne is het inzetten van echte mensen, voor een realistische afspiegeling van de samenleving, met ouder echtpaar Helene en Ruud als de sterren van de campage. Zeeman trekt de afgelopen periode veel aandacht: eerst de Zeeman-sneakers en nu deze mooie tv-campagne. Het marketingteam doet goed werk!

OHRA: Bermtoerisme

3.487 views

De vakantie komt er weer aan en Ohra haakt daarop in met een commercial over een autoverzekering. Het getrouwde stel, Rob en Els, die wij inmiddels al kennen uit voorgaande campagnes is ook weer terug en hebben wederom weer pech. Dit keer zijn de pechvogels gestand langs de Franse snelweg. Ze hebben al een aantal keer de wegenwacht gebeld maar ze worden maar niet opgepikt… Meerdere takelwagens zijn al voorbijgereden zonder te stoppen. Er komt er nog een takelwagen voorbij rijden. “Zijn dat ze”, vraagt de chauffeur. “Nee joh, dat zijn van die gele hesjes”, antwoordt de ander. En deze wagen rijdt ook voorbij. Als je bij Ohra verzekert bent, dan gebeurt dit natuurlijk niet, volgens Ohra.

Heinz: Ed’s Heinz Ad

444.453 views

Ed Sheeran staat centraal in de maar liefst 1-minuut durende nieuwe Heinz-reclame. De samenwerking is tot stand gekomen door een tweet van de zanger: “Yo Heinz I have an idea for a tv ad if you wanna do one, if not I won’t be offended, I could never be mad at you. Slide in my DMs or have your people call my people. Lots of love, your biggest fan x [sic].” Ed Sheeran heeft zijn verwachte debuut gemaakt in een gloednieuwe Heinz-advertentie, waarin hij zijn levenslange liefde voor ketchup kan uiten.

Rimowa: Never Still ft. LeBron James

11.325 views

‘No one builds a legacy by standing still.’ Dat is de sleutel tot denieuwe campagne ter promotie van Rimowa, een Duits merk, dat zich met de hulp van profbasketballer LeBron James opnieuw aan de wereld wil voorstellen. De commercial is onderdeel van Rimowa’s doorlopende ‘Never Still’-campagne, die vorig jaar is gelanceerd, om het 120-jarig bestaan van het merk te vieren. “It’s been a long road, man”, zegt LeBron James, die al zestien jaar in de NBA speelt, maar er nog lang niet aan denkt om te gaan stoppen.

Budweiser: For The Fathers Who Stepped Up

3.277.556 views

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik word hier redelijk emotioneel van. Budweiser laat zien dat je geen bloedverwant hoeft te zijn in een ouder-kindrelatie. Bij deze campagne voor Vaderdag wordt er gefocust op de stiefvaders, want ook zij mogen in het zonnetje worden gezet deze dag. Drie stiefkinderen vragen aan hun stiefvader of zij hen willen adopteren. De reacties zijn positief, mooi en beladen. Cheers to the stepfathers!

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!