Viral Friday 24/2019: live young, een ode aan de ‘dad bod’ en Mona Lisa in het wild

Viral Friday 24/2019: live young, een ode aan de ‘dad bod’ en Mona Lisa in het wild

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Evian, Gillette, Dollar Shave Club, Taco Bell en Perrier.

Dollar Shave Club: Manifique, A Father's Day Gift

48.119 views

Het Amerikaanse bedrijf Dollar Shave Club groeit hard met zijn abonneedienst waarbij klanten dozen met nieuwe hygiëne- en schoonheidsproducten thuisbezorgd krijgen. Met Vaderdag voor de deur kan het bedrijf deze inhaker natuurlijk niet voorbij laten gaan: dat doen ze met de nieuwe Dadbod Gift Set. De afwisselende commercials laten zien dat de producten voor iedereen geschikt zijn, zonder de mannelijkheid te 'belasteren'. Zoals de commercial aangeeft: "Manifique!" Geen knappe modellen, maar gewone mannen die geweldige dancemoves laten zien met de hilarische soundtrack 'Dadbod' op de achtergrond. De boodschap voelt niet geforceerd aan en herinnert je eraan dat iedereen zijn eigen manier heeft om zich gelukkig te voelen. Marketing done well!

Gillette: We Believe: The Best Men Can Be

30.915.913 views

The best a men can get maakte eerder dit jaar een campagne als reactie op alle commotie rondom #MeToo. Is de gedachte 'Boys will be boys' terecht? Nee, vindt Gillette. Wij geloven in het beste van de man. Door het juiste te doen en te zeggen. Sommige mannen zijn daar al, maar dat is natuurlijk niet genoeg. Daarom onderneemt Gillette actie door de komende drie jaar donaties te doen aan organisaties die mannen van alle leeftijden helpen om de beste versie van zichzelf te zijn. Hopelijk zorgt dit ervoor dat hun aangepaste slogan uitkomt: We Believe: The best men can be!

Evian: The Baby Bare Necessities

1.458.669 views

Wat gebeurt er als je het water van Evian drinkt? Dan voel je je als herboren! We zien in de video baby’s die dansend de dag doorkomen terwijl zij de gebeurtenissen van een volwassen persoon meemaken. Werken op kantoor, op de fiets richting huis, rondhangen met wat vrienden in het park, een tennissessie en dansen in de avond. Met muziek gebaseerd op de vrolijke tunes van Jungle Book zorgt dit voor een hele vrolijke vibe. Live young! Goed voor bijna 1,5 miljoen views.

Taco Bell: Darren Criss

3.298 views

Eten. Lekker eten. Liefde voor eten, wie kent het niet? In de nieuwe commercial van Taco Bell is de liefde voor gesmolten kaas overduidelijk: een serenade aan melted cheese and frites. Het water loopt me in de mond, ik vind de video fantastisch. Maar dan, limited time only. Paniek, want het aanbod is maar voor even. Ik moet snel zijn. Ik Google Taco Bell. Waar zit de dichtstbijzijnde locatie? Ik wil nu maar een ding. NACHO FRITES.

Perrier: Mona Lisa

15.441 views

Arme Mona Lisa ziet de hele dag alleen maar hoe een menigte aan toeristen rondwandelt om naar haar te kijken. De mensen gaan na het bezoek de rest van Parijs ontdekken, maar Mona Lisa zit vast in een steriele galerijhal. In de nieuwe internationale campagne van Perrier, 'The Extraordinaire Mona Lisa', komt Mona Lisa tot leven. Nadat de massa het Louvre verlaat, ontsnapt ze aan haar frame om een fles Perrier te pakken die iemand achterliet. Ze ontsnapt uit het Louvre en kan genieten van het moderne leven.

Credits afbeelding: YouTube, licentie: CC BY-NC-ND (Niet-commercieel hergebruik)

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.