Viral Friday 15/2019: Tele2’s online helden, goed eten met Plus en gun jezelf gemak

12 april 2019, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Budweiser, Centraal Beheer, Plus en Tele2.

Budweiser: This Bud’s For 3

4.1919.391 views

Afgelopen woensdag speelde Dwyane Wade zijn laatste wedstrijd. Hij heeft tijdens zijn carrière onwijs veel shirtjes gewisseld met zijn tegenstanders. Budweiser zet met deze commercial Wade in het zonnetje: hij wordt verrast door vijf mensen waarvan hij een aantal goed kent en een paar totaal niet. Deze mensen komen niet om een shirt te ruilen, maar hebben allemaal een kledingstuk voor Wade met een emotioneel verhaal. Deze commercial móet je gewoon zelf bekijken.

Centraal Beheer: Gun jezelf gemak

216.999 views

Met een versie van het nummer ‘That’s Life’, dat bekend werd na de cover van Frank Sinatra, kom je meteen in de sfeer van de commercial. Het leven werkt helaas niet altijd mee. Door realistische problemen uit te beelden geeft Centraal Beheer herkenning in het dagelijks leven van velen. De commercial krijgt een positieve draai en dat uiteraard allemaal met de hulp van Centraal Beheer. Maar zeg nou zelf, waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Plus: Goed eten is samen eten

6.801 views

Plus gaat in 2019 door met het thema ‘goed eten’. De supermarktketen staat bekend om zijn emotionele campagnes. In deze commercial draait het niet alleen om goed eten, maar ook om de bijzondere band tussen familie. In de spot zien we een oudere man die alleen woont. Zijn kleinzoon komt regelmatig langs om de koelkast te vullen. Dit lijkt echter altijd een vlug bezoek te zijn. Op een dag zit opa niet op zijn gebruikelijke plek en maakt de jongen zich zorgen. Bij binnenkomst blijkt dat zijn opa de tafel voor hen heeft gedekt. Immers: goed eten is samen eten.

Tele2: Online helden

322.162 views

In een tijd waarin we volop aan het digital detoxen zijn, komt Tele2 met een korte commercial waarin online helden centraal staan: jongeren die het internet hebben uitgespeeld. Volgens de telecomprovider zijn online helden de nieuwe wereldreizigers. Ze hebben alles gedaan, alles gezien en kennen iedereen. Tele2 probeert met deze reclame te laten zien dat het internet je iets moois op kan leveren, bijvoorbeeld in de vorm van skills en contacten. De creative director van Indie Amsterdam vindt dat het bij het merk Tele2 past om overdadig gebruik van data te vieren. ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan.’

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!