Viral Friday 12/2019: ASN’s zeepaardje, koffie bij McDonald’s en ijs voor volwassenen

Viral Friday 12/2019: ASN’s zeepaardje, koffie bij McDonald’s en ijs voor volwassenen

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Halo Top, Sipsmith Gin, McDonald's, Converse en ASN Bank.

Halo Top: Ice Cream for Adults

373.789 views

Kinderen eten ijs als ze blij zijn, maar volwassenen hebben ijs nodig als ze dat niet zijn. Het is een onderscheid dat we allemaal herkennen, uit eigen ervaring of uit de cliché films. Waarschijnlijk heb je hier nog niet eerder zo over nagedacht – tot deze wonderbaarlijke sombere campagne van Halo Top (ijs met weinig calorieën). In de commercial zie je een sombere ijscowagen met een chagrijnige verkoper. De kinderen die een ijsje willen bestelen, krijgen een lezing over de harde realiteit van onze 'koude en onverschillige wereld'. Door droge humor proberen de makers duidelijk te maken dat het ijs van Halo Top voor volwassenen is. 

Sipsmith Gin: We Make Gin, Not Compromises

5.561 views

De afgelopen jaren is gin een stuk populairder geworden. De trend is vooral duidelijk bij restaurants, die hun drankenkaart uitbreiden met verschillende gins. En daardoor des te belangrijker om eruit te springen als gin-merk. Sipsmith Gin doet dit door in deze commercial voor het eerst hun verhaal naar buiten te brengen. Mr. Swan laat zien hoeveel kwaliteit en karakter er in elke fles zit. En dat allemaal vanaf de thuisbasis: Londen. We make gin, not compromises.

McDonald’s: We Could

5.653 views

McDonald’s nieuwe commercial is geen reactie op de laatste koffie-campagne van Burger King, zeggen ze. Maar het is wel toevallig te noemen dat McDonald’s met een eerder grappige dan serieuze video over koffie komt, in dezelfde week dat Burger King een heel mooie en diepgaande commercial over hun nieuwe koffie lanceert. De video van McDonald’s laat ziet wat ze allemaal in hun koffie hadden kunnen doen, maar niet hebben gedaan. Daarbij zie je shots van regenwouden, een hippe koffiebrouwer en een dans die de mix van koffie en melk uitbeeldt. Kortom, een grappige reclame die de spot drijft met alle serieuze koffiereclames. 

Converse: Spark Progress

2.623.296 views

Op 16 maart lanceerde Converse een inspirerende campagne waarbij vijf jonge creatieve vrouwen in Londen worden gevolgd op weg naar succes. In de video zien we behind-the-scenes momenten die worden afgewisseld met mooie beelden en woorden. We zien hoe ze moeten vechten voor hun succes en de harde wereld waarin we leven. Buiten dit draait deze video ook om de gemeenschap, jonge mensen en het geven van een platform voor hun projecten door middel van de support van Converse. 

ASN Bank: PVC-paardje

21.123 views

ASN Bank komt met een vervolg op de 'Zo maakt geld gelukkig'-campagne. De duurzame bank laat zich dit keer inspireren door de bekende foto van een zeepaardje dat zich vasthoudt aan een wattenstaafje. In de campagnes van de bank spelen dieren de hoofdrol, meestal gebaseerd op fabeltjes, maar dit keer gaat het om een bestaand verhaal. ASN gaat voor een betere wereld en wil samen met haar klanten werken aan de wereld van de toekomst. Een wereld die wij niet uitputten, maar juist respecteren en koesteren.


Delen

0
1


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.