Vijftigplussers willen duidelijke en eerlijke reclame
Voor vijftigplussers dienen reclameboodschappen de kwaliteit van het product of de dienst te benadrukken. Vijftigplussers staan positief tegenover nieuwe merken, maar verlangen hierover wel informatie. Senioren beschikken over de tijd en het geduld om informatie over nieuwe producten of diensten uit te zoeken en te vergelijken. De marketingboodschap moet daarom niet worden overdreven, maar direct zijn met een positieve draai.
Voor tv-commercials geldt dat vijftigplussers niet zitten te wachten op snelle, flitsende beelden waarbij informatie over het merk achterwege blijft. De spotjes mogen wel wat humor bevatten, maar grappen over of met oude mensen zijn uit den boze. Senioren geven de voorkeur aan informatie over het merk op een realistische, duidelijke en eerlijke manier met zo weinig mogelijk achtergrondgeluiden. Gaat het om reclame voor een vrouwelijke doelgroep, dan doen kinderen het goed. Omdat senioren meer van elkaar gaan verschillen naarmate ze ouder worden, is doelgroepsegmentatie onder ouderen een noodzaak.
Bron:
Dorine Smits Scriptie Internationale Bedrijfskunde, Universiteit Maastricht
Via: