MarketingSherpa Email Summit in Miami (verslag)
Deze week bezocht ik MarketingSherpa Email Marketing Summit in Miami. Opvallend genoeg is de VS marketeer met andere zaken bezig dan de Europese marketeer. Content targeting is king lijkt het in de VS. Alles draait om de juiste boodschap naar de juiste doelgroep te brengen. De relevantie van de boodschap blijkt hier nog het enige te zijn dat ze daadwerkelijk kunnen verbeteren om hogere click-through en ROI resultaten te halen. Ze focussen dan ook niet alleen op relevante informatie in de email, maar deze wordt volledig doorgetrokken op de landing pages. Normaal zal u zeggen, jazeker.
Wij Europeanen daarentegen zijn daar al veel langer mee bezig en zeker de Belgen ,-) Wat moet je anders doen als je met meerdere talen en meerdere culturen zit op enkele kilometers van elkaar verwijdert zit. Uiteraard je content op die mensen afstellen. En dat is nu net wat ze hier zoeken. Ik verzeker je, dat geeft boeiende gesprekken. Zeker als je een case komt brengen als de email marketing strategie van Unilever België (gebracht door Michon Van Doorn die eigenlijk een Nederlandse is).
Uitdagingen zoals blacklisting en renderability zijn dan weer iets minder in trek. Dat hebben ze 2 jaar geleden al opgemerkt en dus zijn ze hier dan weer een stap voor. Opvallend is wel dat een US based ESP (Email Service Provider) grote moeite heeft om zijn emails naar Europa te versturen. Europese ISP’s hebben namelijk de gewoonte deze sterker af te straffen, met als gevolg een grotere spamtrap kans.
Soit, ik heb alles op onze blog gepost en dus kan je rustig mijn dagelijkse bevindingen op deze summit volgen. Veel leesplezier op EmailGarage.