Verboden te linken?

12 januari 2006, 18:03

Verboden te linken?Het Belgische Media Marketing heeft de werking van internet nog niet helemaal begrepen. Onder aan iedere pagina staat de volgende mededeling:

Elke gebruiker of bezoeker verbindt zich ertoe geen link te leggen vanaf enige andere website naar deze website, met inbegrip van ??n van de secundaire pagina’s.

In navolging van mouseover.be, commlog en molblog, linken wij dus vrolijk mee.

Bizarre campagne van de week op de site van Media Marketing overigens. Het betreft een campagne van Renault Belgique Luxembourg waarvan ook een aantal aardige filmpjes online zijn te bekijken.

Ben overigens even in het archief gedoken en heb gezien dat Endemol inmiddels internet wel begrijpt 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Tamara Gielen

    De nmbs.be website had vroeger ook zo’n clausule. Maar die hebben ze ondertussen aangepast. Nu staat er: “Het is u evenwel toegestaan om, in bepaalde gevallen, een link te leggen naar deze site. Om de voorwaarden te kennen waaronder dit kan, klikt u de zin “Hoe een link leggen naar de NMBS-Website?” aan.” :o)


    12 januari 2006 om 19:23
    marnix

    En bovenin: “Deze pagina naar een vriend sturen” pfff


    12 januari 2006 om 20:55
    patventura

    lijkt me inderdaad een goed werkende truc…….


    13 januari 2006 om 08:59
    media

    Je kunt als website-eigenaar deeplinken technisch blokkeren dus als je perse niet wilt dat andere websites deeplinken naar jou site dan regel je dat gewoon.

    Het zou dus best kunnen dat bestadsontv.com dit ook heeft gedaan alhoewel het me zou verbazen dat een weblog deeplinken wil blokkeren.


    14 januari 2006 om 10:51
    joris

    Hoewel je iemand niet kan verbieden een link te plaatsen. Kan ik wel begrijpen dat sommige website houders graag het overzicht willen houden door wie ze gelinkt worden. Bij media marketing lijkt me hier geen reden toe, maar er zijn natuurlijk situaties denkbaar waar een link de reputatie kan beschadigen.


    22 januari 2006 om 16:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!