Vandaag is Elvis 30 jaar geleden overleden
Wat heeft ‘the King’ nu met Marketingfacts te maken hoor ik je denken? Elvis is namelijk een erg sterk merk waar veel bedrijven een puntje aan kunnen zuigen. Wat dacht je van de verkoop van ongeveer 500 miljoen platen (waarvan 8 miljoen in de week na zijn overlijden) die voor een belangrijk deel in een tijd zijn verkocht dat er geen internet, Second Life, e-mailmarketing, RSS, interactieve tv en weet ik veel wat was. En wat te denken aan 33 films waarin hij speelde, hij het als enige ooit heeft klaargespeeld om een tv publiek tussen de 1 en 1,5 miljard (1/3 van de wereldbevolking) te trekken met zijn ‘Aloha from Hawaii’ televisie-optreden en wat te denken aan die (naar schatting) 750.000 tot 1.000.000 personen die jaarlijks Graceland bezoeken (vanaf $25,- per kaartje), als enige artiest 10 nummer 1 hits achter elkaar heeft gescoord en om nog maar wat te noemen, nu nog steeds jaarlijks goed is voor 50 miljoen dollar aan omzet…….. als dat geen marketingmachine is en dus een enorme berg marketingfacts….. what is?
Er zijn veel websites die er vandaag aandacht aan besteden behalve (tot nu) Marketingfacts. Om nog iets unieks te noemen. Dochter Lisa Marie heeft een duet opgenomen met haar overleden vader, wat moderne techniek toch niet kan doen. Opbrengsten –je kan het vanaf vrijdag deze single bijvoorbeeld downloaden via iTUnes- komen onder meer ten goede aan mensen in New Orleans die door de orkaan Katrina nog steeds hulp kunnen gebruiken. Wil je alles weten over Elvis, ga naar deze site en meld je meteen aan voor de e-mailnieuwsbrief (zo, nu kan deze posting ook in de rubriek e-mailmarketing ;-). Helaas kan je niet meer je eigen Elvis.com e-mailadres aanmaken, dat kon voorheen wel…
Respect voor een van de betere duurzame marketing verschijningen in music history.
Ook knap: 30 jaar dood zijn, terwijl een grote groep mensen bij hoog en bij laag beweert dat je nog leeft…