Van KPN naar Mobminds

15 augustus 2007, 19:53

Wilde toch ook hier even delen dat ik vanaf 1 september begin aan een nieuwe uitdaging. Ik begin namelijk een “Micro Agency” op gebied van Strategische Innovatie genaamd Mobminds. Na een jaar bij KPN gewerkt te hebben als Innovatie Manager vond ik het mooi geweest. Heb enorm veel geleerd over mezelf en over de wereld om me heen. Als kleine introductie hierboven een slideshow over het gedachtengoed van Mobminds. Hoor graag jullie reacties.

Raimo (1973), getrouwd en vader van twee dochters en was vóor internet- en UMTS hypes al actief in mobiel. Raimo heeft gewerkt voor Nokia Networks, Nokia Mobile Phones en KPN. Altijd in rollen die gericht waren op innovatie, marketing en sales. Door de jaren heen een sterke visie ontwikkeld over mobiel. Raimo is creatief, strategisch probleemoplossend, gevoelsmens en werkt sterk intuitief. Raimo is partner in SPRXmobile. Hiernaast is Raimo oprichter van Mobile Monday Amsterdam ( www.mobilemonday.nl, 1300+ leden), een netwerkevent voor mobilistas in Nederland. Hij spreekt verder graag over The Mobile Life. Voor meer informatie zie links hieronder: SPRXmobile, Twitter, Del.icio.us, Flickr, , , Email me: info [at] mobminds.com, IM/Gtalk: raimovanderklein [at] gmail.com,

Categorie
Tags

13 Reacties

    media

    Allereerst gefeliciteerd met deze stap Raimo, wens je heel veel plezier en succes!

    Vwb de presentatie, indrukwekkende sheets. Je zou er eigenlijk jou verhaal bij moeten horen. Kun je in een paar zinnen zeggen wat de kern is van je visie?


    15 augustus 2007 om 20:08
    Raimo

    @Marco,

    Thanks. In de basis komt het neer op een verschuiving van een Push wereld waar producten the leading objects waren naar een pull wereld waar betekenis en zingeving the leading triggers zijn. De grootsheid van deze verschuiving zeg maar het disruptieve karakter van deze wenteling inspireert en activeert mij enorm. Ik wil graag bedrijven ondersteunen in dit proces voor dat het pijn gaat doen. Zie deze disruptie als een kans om samen met de klant te gaan excelleren. Voor veel bedrijven zal dit betekenen dat er “binnen” gezocht moet gaan worden. Lastige vragen beantwoord moeten worden. Zoals waarom zijn wij hier eigenlijk. Heb je geen goed antwoord hierop. Dan wordt het enorm lastig om authentiek te zijn. Een eis waar je als bedrijf niet omheen kan. Kan hier uren over doorgaan haha. Ik wil het verhaal graag verder komen toelichten als daar interesse voor is.

    Wellicht kan ik je het verhaal een keer presenteren 😉


    15 augustus 2007 om 20:21
    wesseling

    Raimo: heel veel succes. Hou je ons op de hoogte van de leads die uit deze posting komen. Ben benieuwd of we nog slechts als vakbroeders tegen elkaar bloggen of dat er hier mensen aan meerdere kanten van de tafel aanschuiven!


    15 augustus 2007 om 21:56
    Bart Suichies

    Raimo, goed verhaal & succes met Mobminds. We komen elkaar in de toekomst vast nog wel eens tegen (zodra Anne & Max wi-fi hebben laat ik het je weten, dan wordt het mijn nieuwe kantoor :))!


    16 augustus 2007 om 05:11
    Annet

    Veel succes Raimo, ik heb bewondering voor je, en dan met name je gedachtengoed en focus. Ik blijf het volgen!


    16 augustus 2007 om 05:34
    mangold

    Mooi verhaal, Raimo. Veel succes met je nieuwe uitdaging!

    Eén vraagje: waarom komt het ‘mob: abbreviation of mobility‘ verderop in je presentatie nergens meer terug?


    16 augustus 2007 om 05:38
    Lucien

    Mooi gedaan en veel succes!

    Een persoonlijk puntje: krijg altijd een beetje nare bijsmaak van Murdoch. Kan hij ook niets aan doen, maar kon je niemand anders vinden? Ik bedoel, er zijn toch genoeg voorbeelden en uitspraken van machtverschuiving naar consument. Of zat daar een speciale gedachte achter? Daarnaast moet je murdoch meegeven dat hij bij blijft. Ik zou bijna het grapje maken dat hij de geboorte van de drukpers nog zelf heeft meegemaakt…

    anyway, veel succes en geluk!


    16 augustus 2007 om 06:21
    Raimo

    @John, Thanks en tot snel! RAAS, hij is leuk!

    @Bart, dan neem ik zo een taartje! Tx!

    @Annet, Dank!

    @Carl, Dat is een tweede presentatie haha.. Soon!

    @Lucien, Dank je. De reden van Murdoch is dat hij van idd “de oude generatie” is en inziet dat hij(en zijn org) snel moeten aanpassen. Hij gaat ervoor. Dat waardeer ik. Ik vertrouw hem voor geen meter verder haha


    16 augustus 2007 om 06:33
    Nathalie van der Wal

    Heel veel succes Raimo! Mooie vorm zo, met sheets. Vind ik toegankelijker dan een lang verhaal.


    16 augustus 2007 om 07:05
    mroumen

    Gefeliciteerd en veel succes Raimo! Erg goede sheets, vond vooral 18 (consumer takes control) een mooi overzicht.


    16 augustus 2007 om 07:08
    Raimo

    @Nathalie en Matthijs allebei bedankt..


    16 augustus 2007 om 07:13
    Rogier van Laar

    Hé Raimo,

    Gefeliciteerd met de start en succes met de “sprong in de hoogte”! 🙂

    – Rogier


    16 augustus 2007 om 07:36
    Jan Willem Ebbinge

    Lucien heeft gelijk vwb Murdoch.

    Lees ‘The Twilight of Sovereignty’ van Walter Wriston (ex-Citicorp) voor quotes die nog beter aansluiten bij je missie.

    Succes met Mobminds.


    16 augustus 2007 om 08:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief