Van data naar inzicht met de nieuwe Marketingfacts Special

21 november 2017, 08:00

Hee marketeer! Of het nu gaat om het toekennen van budget aan verschillende marketingmiddelen, het verbeteren van een online-advertisingcampagne of het optimaliseren voor het zoekgedrag van je doelgroep, in al deze situaties wil jij als marketeer de optimale beslissing maken. Daarvoor moet je goed geïnformeerd zijn en dus de beschikking hebben over zoveel mogelijk relevante data. Toch?

Download nu de Special Van data naar inzicht!

Webanalyse is een aloud ambacht binnen online marketing. De ontwikkeling van de technologie maakt analyse eenvoudiger, maar tegelijkertijd is de hoeveelheid data over en van consumenten in de afgelopen jaren geëxplodeerd. In deze Special gaan we op zoek naar de inzichten die je uit de vele data kunt opdoen en waarom dit zo eenvoudig nog niet is. Anders gezegd: hoe je door de databomen het bos weer ziet.

Dat doen we door bijvoorbeeld te kijken naar hoe je relevante kpi’s opstelt, welke modellen richting kunnen geven aan je zoektocht naar inzichten en hele praktische artikelen over de waarde van small data, de inzet van social data en hoe good old Excel nog steeds nuttig ingezet kan worden. Tot slot bespreken we de rol van intuïtie in data gedreven marketing. Genoeg relevant leesvoer dus!

Download nu de Special!

Thomas van Manen
Journalist en oud-hoofdredacteur bij Marketingfacts

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!