VAC: Emerce zoekt freelancers
Emerce zoekt gretige, enthousiaste freelance journalisten boordevol ideeen voor verhalen over de snelle ontwikkelingen in business, marketing en technologie.
Zouden bloggers nu ook als journalisten worden gezien?
Emerce zoekt gretige, enthousiaste freelance journalisten boordevol ideeen voor verhalen over de snelle ontwikkelingen in business, marketing en technologie.
Zouden bloggers nu ook als journalisten worden gezien?
Dat hoop ik toch niet.
…zou juist een positieve toevoeging zijn…we zijn wellicht nu nog twee werelden (??), over twee jaren niet meer…zijn we weer gezellig samen een…
Ik denk dat bloggers zeker een toegevoegde waarde (kunnen) hebben voor tijdschriften als Emerce, Adformatie, RW, TvM, etc. Mensen uit het vak die met passie schrijven over hun vak.
De kracht van een goed weblog ligt ‘m mijn inziens niet in de jounalistieke maar in de opiniërende factor.
Zoals voor elk vak, marketing, communicatie en journalistiek kun je er voor worden opgeleid. Ik hecht daar toch waarde aan: zeker in de communicatiewereld kun je de verschillen op dat punt dudielijk waarnemen.
De ‘school voor blogostiek’ ben ik echter nog niet tegengekomen (kans marco 😉
Echter: blogger journalist? Zolang Hans Kraaij jr. ook tot het journaille wordt gerekend kan je niets uitsluiten.
@ Marco
Ik ben het met je eens dat bloggers toegevoegde waarde kunnen hebben, sterker nog ik denk dat het een onderschat iets is, maar om bloggers als journalisten te zien vind ik een beetje teveel van het goede.
Het verschil tussen een blogger, vooral ook een blogger die meer doet dan alleen linkdumping, en een journalist is vaak beperkt in mijn optiek. Zeker als ik het gemiddelde niveau van journalisten bekijk valt dat reuze mee (niet doelend op Emerce, daar is de kwaliteit nog best goed, ik doel meer op grote kranten en bladen).
De inzet van bloggers zou Emerce zijn voordeel mee kunnen doen, maar een aantal bloggers zouden ook goed als freelance journalisten kunnen fungeren.
Zou zelf niet de onafhankelijkheid willen inleveren voor ‘erkenning’.
De fundamentele kracht van het (b)loggen.
Zie RC en GS die z.g. scoren. De trend is gezet en onder druk van adverteerders e.d. worden posts verwijderd. De content wordt door de geldschieter bepaald en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest maar gebeurt wel.
De andere bijkomstigheid is dat (b)logs die scoren kwa bezoekersaantallen heuse moraalridders worden danwel dat ze het naar de kop is gestegen…
So!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!