Uwsupermarkt.nl gaat supermarkten verbeteren

20 mei 2005, 10:03

imageSupermarktdeskundige Gerard Rutte begint een website waar klanten hun ervaringen kunnen uitwisselen over het bezoek aan supermarkten. Op de site uwsupermarkt.nl kunnen consumenten een cijfer geven voor verschillende onderdelen van de winkels.

Supermarkten zien de ontwikkelingen met belangstelling tegemoet.

Marktleider Albert Heijn ziet het nut van het platform wel in. ‘Als het goed is voor consumenten, dan is het ook goed voor ons’, aldus een woordvoerster. ‘Ik hoop alleen dat klanten ook bij ons blijven komen als er opmerkingen zijn. Veel vragen en opmerkingen worden op de winkelvloer gesteld. Daar krijgen wij geen gegevens over.’

Begrijp ik het nu goed? Het hoofdkantoor van AH weet niet welke vragen en opmerkingen er op de winkelvloer gesteld worden en is daarom blij met uwsupermarkt.nl die dit probleem gaat oplossen?

Gat in de markt?

Uwsupermarkt.nl heeft tot doel continue de (kwaliteit) van de dienstverlening van onze favoriete supermarkten te verbeteren en gaat ons informeren over het wel en wee van de supermarkt. Over nieuwe producten, veranderingen in de winkel of nieuwe medewerkers. Met als resultaat een supermarkt zonder ergernissen die beter afgestemd is op onze wensen, zo valt te lezen op de site.

Ik wens Gerard veel succes met dit initiatief, maar het is, naar mijn mening, bijzonder triest gesteld met de supermarkten in Nederland als zij zelf deze taken niet kunnen vervullen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Strebertje

    Werkt niet echt lekker met Firefox bij mij.

    Zie er ook niet echt het nut van in, maar ja 🙂


    20 mei 2005 om 16:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!