UPC bedelt om staatssteun

23 januari 2006, 20:43

Volgens UPC is het economisch belang van digitale televisie in 2010 veel groter dan dat van breedband internet. Mits de overheid daar een beetje aan meewerkt, dan.

Volgens consultancybureau Booz Allen “zal digitale tv het breedband internet vervangen als belangrijkste drijver van de groei van de digitale economie in Europa”. En is het dus hoogst noodzakelijk dat de Europese overheden kabelaars zoals UPC een steun in de rug geven, lezen we in een door Liberty Global – het moederbedrijf van UPC – betaald onderzoek.

Als de Nederlandse staat UPC niet steunt, loopt de kabelaar miljarden euro’s omzet mis. (Want die gaan dan natuurlijk naar breedband internet en -content.)

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

5 Reacties

    Shiver

    En maar decoders bij mensen door de strot duwen.

    Wat is precies het bezwaar van analoge tv, volgens deze jongens?

    Dat betaaltelevisie lastig te realiseren is? Dat lastig te onderzoeken is wat mensen kijken?


    23 januari 2006 om 22:43
    Joop

    ik kijk zelf al een paar jaar digitaal via de sat, maat ik durf bij deze te beweren dat analoge TV via de ether een beter beeld geeft. Digitaal is alleen mooi met stilstaand beeld.

    Die Settopbox die straks op elke TV staat zuipt ook weer zo’n 30 Watt aan stroom, reken maar een uit hoeveel dat is voor heel NL.


    24 januari 2006 om 06:53
    Maarten

    UPC heeft maar 1 reden: omzet. Analoog maakt geen geld voor UPC. Digital wel.

    Digital betekent additionele diensten wat meer geld in het laatje van UPC brengt. Dat heet winst en marktontwikkeling. Vooruitgang voor de klant….

    Eerlijk gezegd klopt dat wel. Zodra ze het aan de praat hebben krijgt de klant VOD, meer kanalen interactie etc etc. Meer entertainment. Maar hou je van verandering?


    24 januari 2006 om 07:46
    diederick

    “FOUTMELDING” … of “dit kanaal is momenteel niet beschikbaar”…

    Wanneer je van het ene naar het andere kanaal zapt krijg ik te vaak deze meldingen.. je moet dan minstens 20 seconden wachten voordat je weer signaal hebt..

    Toegeven dat er prachtige zenders bij zijn gekomen (Holland doc, geschiedenis, travel channel, mezzo… etc) maar die foutmeldingen zijn verschrikkelijk vervelend.


    24 januari 2006 om 12:20
    mangold

    Raar, ik lees alleen maar reacties met betrekking tot het product dat UPC levert. Ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat die kabelmaatschappijen vinden dat onze overheden (lees: onze belastingcenten) hun moeten helpen om winst te maken?


    24 januari 2006 om 12:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief